רכישה ראשונה של וולמארט בישראל: קונה את אספקטיבה
ענקית הקמעונאות האמריקאית רוכשת את חברת הסטארט-אפ אספקטיבה, המפתחת מנוע המלצות על מוצרים המבוסס על חוות דעת ברשת. פרטי העסקה לא נמסרו
- וולמארט ואמזון יידחפו לוואקום שהשאירה טויס אר אס
- וולמארט, איירבוס וסופטבנק חברו ל-Team8 להקמת קרן חדשה
- וולמארט ואמזון יתחרו על הכיס ההודי בסיילים של החגים
אספקטיבה נוסדה ב- 2013 ע"י עזרא דאיה ואיל הורביץ אליהם הצטרף יועד ארד כסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי. החברה גייסה עד כה 4 מליון דולר, בהובלת קרן JVP, גלובל בריין היפנית ומשקיעים נוספים. החברה מעסיקה היום פחות מ-10 עובדים והיא תמשיך לפעול ממשרדיה בתל אביב.
בהודעה מטעם וולמארט נמסר כי אספקטיבה תצטרף ל-Store N°8 חממה טכנולוגית שהושקה על ידי וולמארט ב-2017 כדי לפתח רעיונות שישנו את עתיד המסחר. יכולות עיבוד השפה הטבעית של החברה הישראלית יסייעו לוולמארט להמשיך ולשפר את חוויית השירות מקצה לקצה.
לורי פליז, נשיא Store N°8 מסר בעקבות הרכישה: "קבוצת Aspectiva פיתחה טכניקות Machine Learning ויכולות Natural Language Processing מתוחכמות להפליא, שאנו מאמינים כי ישפיעו עמוקות על אופן הצריכה בעתיד. ישראל היא כר פורה לכישרון טכנולוגי ולחדשנות. אנו נרגשים להצטרף לקהילה צומחת של יזמים בישראל, ולראות אותה גדלה בתוך אספקטיבה".
זו הרכישה הראשונה של וולמטאט בישראל, אך היא ביצעה כאן מספר השקעות משמעותיות: היא אחת המשקיעות האסטרטגיות בקבוצת Team8 והשקיעה סכום של כ-300 מיליון דולר במיזם וידאו משותף עם חברת הווידאו האינטראקטיבי Eko של יוני בלוך.
מקרן הון הסיכון JVP , נמסר: "כמשקיע המוביל בחברה, אנו שמחים על כך שוולמארט בחרה לרכוש את Aspectiva, חברת פורטפוליו של JVP, שנוסדה וגדלה בחממת המדיה של JVP בירושלים. אנחנו מאמינים שרכישה זו תביא לישראל הזדמנויות חדשות. זו דוגמא נוספת לאופן שבו החדשנות הישראלית מעצבת את עולמנו, באמצעות חיבור בין טכנולוגיות פורצות דרך לשווקים גלובליים".