ה-Xbox תתמוך במקלדת ועכבר: איחוד משפחות גיימינג, או ראשית מהפכה?
התמיכה באמצעי ממשק אלה תאפשר להפוך את הקונסולה למחשב ביתי חזק ולא רק עמדת משחקים. בנוסף, כך תוכל מיקרוסופט להרחיב את היצע המשחקים עם כותרי אסטרטגיה, ניהול משאבים וסימולטורים מתקדמים
מיקרוסופט הכריזה על כמה חידושים משמעותיים בכנס הגיימינג XO18 שערכה השבוע במקסיקו. ההכרזה הכי חשובה שלה נשמעת מינורית: קונסולת האקסבוקס תתחיל לתמוך במקלדת ועכבר. ואולם, מדובר בשינוי משמעותי מאוד עבור מיקרוסופט ושוק הגיימינג כולו.
- חברת הגיימינג Overwolf גייסה 16 מיליון דולר בהובלת אינטל
- מפתחת פורטנייט שווה 15 מיליארד דולר אחרי סבב הגיוס האחרון
תמיכה במקלדת ועכבר תאפשר להפוך את האקסבוקס למרכז תקשורת ומדיה ביתי, ולא רק עמדת גיימינג - מין מחשב משפחתי רב עוצמה. ניתן יהיה להשתמש בקונסולה לגלישה בנוחות, יצירת תוכן, ויישומי מחשוב רבים ומגוונים. ימים יגידו אילו חסמים תשים מיקרוסופט על הקונסולה שלה, כדי שלא תהפוך למתחרה חזקה של יצרניות המחשבים - שותפותיה של ענקית התוכנה.
ברמת הגיימינג, מדובר במהפכה; עד כה נעדרו משחקים רבים מהקונסולות בשל מגבלות הממשק שבשלט המסורתי. למשל, משחקי אסטרטגיה וניהול, סימולטורים עתירי אפשרויות ועוד. עתה יוכלו מפיצות המשחקים להביא כותרים חדשים רבים לחנות מיקרוסופט - כותרים שעד כה נמכרו ברשת רק בחנויות כ-Steam ו-GOG. גיימרים לא יצטרכו לבחור בין האקסבוקס והמחשב בהתאם לסגנונות המשחק החביבים עליהם - מה שימשוך גיימרים לקונסולה ויפגיש ביניהם בפלטפורמות החברתיות של רשת אקסבוקס, וחשוב מזה - בחנות המשחקים שלה.
מיקרוסופט מעמיקה את פעילת הגיימינג שלה, והודיעה השבוע שרכשה שני אולפני פיתוח משחקים: את inXile שפיתח משחקי תפקידים כ-Wasteland 2 ואת Obsidian, שפיתח את Fallout: New Vegas ואת KOTOR2 מסדרת מלחמת הכוכבים. שוק הגיימינג נמצא בצמיחה מתמשכת, והחברה שואפת לייצר ולחזק בו יותר אפיקי רווח; למשל, צפוי לבצע שדרוג של תשתיות חנות האפליקציות שלה, שלא חביבה על הגיימרים ב-PC. כיום יש לחנות בעיות ממשק, זמינות כותרים ועוד, ומיקרוסופט מתכננת לשפר ולשייף אותה, כדי שתהפוך למתחרה מוצלחת יותר ל-Steam.