מפתחת פורטנייט שווה 15 מיליארד דולר אחרי סבב הגיוס האחרון
אפיק גיימס גייסה כ-1.25 מיליארד דולר ממספר משקיעים חדשים. ביניהם ניתן למצוא את: קליינר פרקינס, KKR ולייטספיד ונצ'ר פרטנרס, אשר לא נוהגות להשקיע בתחום הגיימינג
אפיק גיימס (Epic Games), מפתחת המשחק המצליח פורטנייט (Fortnite), שווה כעת כ-15 מיליארד דולר, זאת על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מסוף השבוע. הערכת השווי החדשה מתבסס על סבב הגיוס האחרון שלה שלפי הדיווח מוערך בכ-1.25 מיליארד דולר. בין המשקיעות ניתן למנות מספר גופים שאינם נוהגים להשקיע בתחום הגיימינג כגון: קליינר פרקינס, KKR ולייטספיד ונצ'ר פרטנרס. עם זאת גם aXiomatic, המחזיקה בפעילות Team Liquid בתחום הגיימינג התחרותי.
- הצד האפל של פורטנייט: מפתחת המשחק צדה מפיצי צ'יטים ביוטיוב
- השיטות של צה"ל ושל אלופי הגיימינג: 10 טיפים וטריקים לפורטנייט
- מיליארד דולר לשנה: המשחק פורטנייט חוגג יום הולדת
ההשקעות התבססו בחלקן על מכירת אחזקות של משקיעות קיימות, עם זאת לא נמסר אילו מהן. 48% מאפיק גיימס מוחזקים בידי טנסנט הסינית שלדבריה רכשה את הנתח עבור כ-330 מיליון דולר ב-2012. גם וולט דיסני השקיעה בחברה, אך לא ידוע מה היקף האחזקה שלה. פורטנייט הפך ללהיט הגלובלי הראשון שלה והקפיץ אותה לראש טבלת ענקיות הגיימינג בזכותו.
עם זאת אפיק גיימס אינה חדשה בתחום. החברה אחראית לשניים מכותרי הגיימינג החשובים בעשרים השנים האחרונות. הראשון, Unreal, שהושק ב-1998, נחשב לאחד מאבות ז'אנר משחקי היריות בגוף ראשון. הוא היה אחד מהכותרים הראשונים שאיפשרו לשחק בין שחקנים מחוברים במקביל במה שמכונה כיום Multiplayer Arena deathmatches. מנוע הגרפיקה שלו נמכר גם לשימוש במשחקים של מפתחות אחרות והיווה את הבסיס לכותרים פופולריים רבים נוספים של החברה.
הכותר השני שביסס את מעמדה כמפתחת משחקים לעולם ה-Xbox של מיקרוסופט וקונסולות באופן כללי, הוא Gears of War, שהושק ב-2006 והפך ללהיט בקרב משתמשי הקונסולה. המשחק היה המשחק הנמכר ביותר לפלטפורמה של מיקרוסופט באותה שנה וכ-3 מיליון יחידות ממנו נמכרו ב-10 השבועות שלאחר ההשקה. מספר חסר תקדים לקונסולות הדור הרביעי (אקסבוקס 360 ופלייסטיישן 3) בזמנו. מיקרוסופט רכשה בהמשך את הזכויות וכעת הוא מפותח בידי סטודיו המשחקים של רדמונד.
תופעת תרבות ושמה פורטנייט
פורטנייט שהושק לפני כשנה פותח כדי לפנות לקהל חדש - לא גיימרים קשוחים שמחפשים אקשן אלים ומהיר - אלא גם צעירים יותר. המשחק מעוצב בסגנון הרבה יותר צבעוני וקומיקסי, בו אין דם והשחקנים אינם מתים באופן סופי אלא מוקמים לתחייה במקרה של פסילה. הוא מתבסס על סגנון Battle Royal בו 100 משתתפים מקוונים מתחרים אחד בשני והמנצח הוא האחרון ששורד. גרסה זו ניתנת להורדה בחינם והחברה מוכרת שדרוגים שונים לדמויות בכסף וירטואלי שנקרא V-Bucks. היקף המכירות של מוצרים הווירטואליים האלה עומד על כמיליארד דולר מאז ההשקה.
ישנה עוד גרסה של פורטנייט שניתן לרכוש ככותר מסורתי במחיר של כ-30 דולר ומעניק לשחקן יכולת לשחק גם ללא חיבור לזירת באטל רויאל. עם זאת ההצלחה ורוב ההכנסות מגיעות מהגרסה החינמית. פורטנייט היה אחד המשחקים שמיקרוסופט ציינה במפורש כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הכנסות חטיבת הגיימינג שלה בדוח האחרון שפורסם לפני מספר ימים.
לפורטנייט יש מתחרה אחד בתחום, PUBG, שהושק כמעט במקביל אך שאופיו הקשוח והאלים יותר השאיר אותו מחוץ להישג ידם של שחקנים צעירים יותר וקהל המיינסטרים. פורטנייט לעומת זאת הפך לתופעת תרבות פופ חובקת עולם ולמרות שהשיאים של הקיץ האחרון כנראה לא יחזרו על עצמם, המשחק עצמו ימשיך לעורר את עניין השחקנים במשך עוד שנים ארוכות.