$
חדשות טכנולוגיה

אובר מציגה: זה מה שלמדנו מהתאונה האוטונומית - וכך נמנע דומות בעתיד

ענקית שיתוף הנסיעות היתה מעורבת בתאונה במרץ האחרון, בה נדרסה אישה למוות בגלל שילוב בין ליקוי תוכנה ונהג בטיחות שלא מילא את תפקידו. עתה פרסמה החברה דו"ח מפורט המציג את הצעדים שנקטה לשיפור הבטיחות. בין היתר, תחזור למודל של שני נהגי פיקוח - שיטה שביטלה בזמנו כדי לחסוך בכסף

עומר כביר 09:3605.11.18
אובר תשדרג את התוכנה בכלי הרכב האוטונומיים שלה ואת ההדרכה שהיא מעבירה לנהגי בקרה כדי לשפר את בטיחות הניסויים האוטונומיים שהיא עורכת – כך דיווחה החברה בסוף השבוע, בדו"ח מפורט שפרסמה ומראה את פעילות הפיתוח והניסוי שלה בתחום.

 

אובר פרסמה את הדו"ח, בן 70 עמודים, בעקבות התאונה הקטלנית שעברה מכונית שלה במרץ האחרון, בה נהרגה הולכת רגל. חקירה העלתה שהתאונה נגרמה בשל המערכות האוטונומיות של החברה. בעקבות החקירה, סגרה אובר את מרכז פיתוח הרכב האוטונומי שלה באריזונה ופיטרה 100 נהגי בקרה.

 

 

המכונית של אובר נבחנת לאחר התאונה במרץ האחרון המכונית של אובר נבחנת לאחר התאונה במרץ האחרון צילום: רויטרס

 

 

הדו"ח מציג בעיקר טכנולוגיה ומדיניות קיימות, אך בחלקו מסבירה גם החברה על השינויים שערכה בעקבות התאונה.

 

 

 

אחד הבולט שבהם הוא חזרה למודל של שני נהגים מפקחים בנסיעה. במקור היו בכל רכב אוטונומי של אובר שני נהגים אנושיים, אחד מאחורי ההגה ואחד במושב הנוסע. ואולם, בשנה שעברה אובר החליטה לוותר על הנהג במושב הנוסע, כדי לחסוך בעלויות. בתאונה הקטלנית התברר שהנהגת המפקחת היחידה לא היתה קשובה דיה לכביש וצפתה בסרטים בסמארטפון שלה. עתה, כדי לשפר את הבטיחות, חוזרת אובר למודל של שני נהגים.

 

בנוסף, אובר תפסיק לנטרל את מערכת הבלימה האוטומטית במכוניות הוולוו בהן היא משתמשת. לדברי חוקרי התאונה, היא היתה נמנעת אם רק היתה מופעלת המערכת האמורה. אובר גם משפרת את מערכת התוכנה שלה על מנת שתזהה טוב יותר ומהר יותר אנשים ועצמים.

 

 

 

"נהיגה אוטונומית תהפוך את התחבורה לבטוחה יותר, יעילה יותר וזולה יותר לאנשים בכל העולם", כתב בדו"ח מנכ"ל אובר, דארה קוסארשאהי. "מבחינת אובר, לא מדובר בספרינט: נהיגה אוטונומית וכלי רכב עם נהגים אנושיים יסעו זה לצד זה על הכבישים במשך עשורים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x