קליפורניה: וויימו תתחיל בניסויי רכב אוטונומי ללא נהג מפקח
חברת הרכב האוטונומי של אלפבית תבצע נסיעות מבחן במדינה, כשאין במכונית נהג בטיחות. הניסויים יתבצעו ביום ובלילה, במהירות של עד 106 קמ"ש. בשלב הראשון, ייסעו במכוניות רק עובדי וויימו, אך בעתיד ייפתח הניסוי גם לקהל הרחב
- מלכודת הרכב האוטונומי: כשהחדשנות דורסת את הבטיחות
- מה עומד מאחורי ההצהרה של פולקסווגן ומובילאיי על תשתית לרכב אוטונומי בישראל
- אמנון שעשוע: "הרכב האוטונומי חייב להבין מהי סכנה"
בפברואר האחרון הודיעו הרשויות בקליפורניה שיתחילו להתיר נסיעות מבחן של מכוניות אוטונומיות ללא נהג. עתה, הופכת וויימו לחברה הראשונה שמקבת אישור שכזה והיא צפויה להתחיל לבצע נסיעות ללא נהגי בטיחות בקרוב. לפי הודעת משרד הרישוי, כ-35 מכוניות אוטונומיות של וויימו יוכלו לנסוע ללא נהג בכבישים מהירים, כבישים בין-עירוניים וברחובות הערים פאלו אלטו, מאונטיין ויו, לוס אלטוס, לוס אלטוס הילס וסאניווייל.
"מדובר בצעד העדכני בדרך שוויימו יצאה אליה ב-2009, כשהתחלנו לפתח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית בגוגל", מסרה החברה בפוסט שפרסמה במדיום. "מאז עברנו עשרה מיליון מייל (16 מיליון ק"מ, ע"כ) של נהיגה אוטונומית בדרכים ציבוריות ב-25 ערים". לדברי וויימו, ההיתר שקיבלה מאפשר למכוניות לנסוע ביום ובלילה בדרכים כפריות ובכבישים מהירים במהירות מרבית של 65 מייל לשעה (104 קמ"ש), והן יכולות להתמודד בהצלחה עם גשם קל וערפל.
"נתחיל את הנסיעות בהדרגה ברחובות ערים באזור מוגבל, ולאורך זמן, כשנצבור ניסיון וביטחון, נרחיב את אזורי הנסיעה", הוסיפה החברה. "אם רכב יתקל במצב שהוא לא מבין הוא יעשה מה שנהג טוב עושה: יעצור עד שהוא יבין איך להמשיך. במקרה של המכוניות שלנו, מצב כזה יכלול יצירת קשר עם מרכז בקרה מרוחק". בשלב ראשון רק עובדי וויימו יוכלו לנסוע בכלי הרכב, אך בהמשך מקווה החברה לפתוח את הנסיעה בהם לכלל הציבור.
קליפורניה היא לא המדינה הראשונה בארה"ב שמתירה נסיעה של רכב אוטונומי לחלוטין. וויימו מבצעת ניסוי בכלים דומים באריזונה, נבאדה ומישיגן כבר התירו נסיעת מכוניות שכאלה ומדינות אחרות ערכו תוכניות פיילוט מקומיות. ואולם, עדיין מדובר בהתקדמות חשובה שכן חלק ניכר מחברות הרכב האוטונומי או הפעילות בתחום של חברות אחרות נמצאת במדינה. האפשרות לבצע את הניסויים "קרוב לבית" צפויה להאיץ את פעילות הפיתוח בתחום.