מהדורת הפיד: רשתות CNN ו-FOX יפיקו עבור פייסבוק תכני חדשות
הרשת החברתית תשלם סכום בן שבע ספרות לכלי תקשורת, כדי שיבנו תוכניות איכות עבור שירות הווידאו שלה. בין היתר, יועלו דיווחים מהשטח, תוכניות ראיונות ומהדורות חדשות יומיות. המטרה: לחזק את תחום הווידאו בפייסבוק ולשפר את יחסיה עם המו"לים
פייסבוק תשלם לחברות מדיה ורשתות חדשות כדי שיפיקו עבורה תוכניות אקטואליה - כך מסרה הרשת החברתית ל-CNN. לדברי מקור, החברה משלמת לחלק מהחברות סכום בן שבע ספרות כדי להפיק תוכניות במשך שנה.
קראו עוד בכלכליסט:
- פייסבוק תטיל צל על יוטיוב, תשלב וידאו של שעה באינסטגרם
- המלחמה בפייק ניוז: וושינגטון תובעת את גוגל ופייסבוק
- מחקר: כ-49% מבני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק
"בששת החודשים האחרונים השקענו בצורה נרחבת בהדגשת איכות על חשבון הכמות", אמר מנהל שותפויות החדשות של פייסבוק, קמפבל בראון, ל-CNN. "הפחתנו את החשיפה של תכני קליקבייט ותכנים סנסציוניים. מדובר בהשקעה נוספת בחדשות איכותיות בפייסבוק".
חדשות הפיד צילום: marketingland
במסגרת המהלך, יצרה פייסבוק שיתופי פעולה עם כמה מהערוצים הבולטים בתחום, שגייסו לשם כך מנחים מהשורה הראשונה. CNN, למשל, תפיק תוכנית עם אנדרסון קופר בשם Full Circle, שפרד סמית' מפוקס ניוז יגיש את Fox News Update, חטיבת החדשות של ABC תפיק תוכנית בהשתתפות כתבי השטח שלה בשם On Location ותהיה מוכנה לעריכת שידורים חיים במקרה של חדשות מתפרצות, ו-Univision תשדר מהדורת חדשות יומית ותוכנית ראיונות עם מהגרים בארה"ב בהנחייה ג'ורג' ראמוס. כן תעבוד פייסבוק עם גופים קטנים יותר דוגמת ATTN, Mic ו-AL.com.
בראון ציין: "אנחנו עדיין מדברים עם ארגוני חדשות נוספים, ובשבועות ובחודשים הקרובים יהיו לנו הכרזות רבות נוספות, בתקווה להשיק את כולן עד סוף הקיץ".
המהלך הוא חלק ממאמצי החברה לשקם את אמון המשתמשים בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה ולשפר את מערכת היחסים המתוחה עם תעשיית החדשות. היחסים של פייסבוק עם ארגוני חדשות ספגו מהלומה כשפייסבוק הודיעה בעקבות הפרשה שתשנה את הפיד כך שיציג יותר תוכן ממשפחה וחברים על חשבון תכנים ממותגים ומו"לים.
"אנחנו רוצים לחקור דרכים חדשות ושונות שיאפשרו לאנשים לצרוך חדשות ומידע", אמר בראון ל-CNN. "אנחנו חושבים שעתיד החדשות הוא ניסוי שכולנו מבצעים ביחד".