מחקר: כ-49% מבני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק
לפי נתוני מכון Pew כמעט חצי מבני 13 עד 17 בארה"ב מעדיפים את יוטיוב, אינסטגרם וסנאפצ'ט על פני הרשת החברתית. בנוסף, רק 10% מהמשתמשים בפייסבוק מגדירים אותה ככלי חברתי עיקרי עבורם
בני הנוער בארה"ב נטשו את פייסבוק לטובת שירותים מתחרים; לפי מחקר של מכון Pew, כ-49% מבני 13 עד 17 ויתרו על הרשת החברתית ורק כ-10% משתמשים בה כרשת חברתית עיקרית.
- הדבר החם הבא בתחום הפרטיות: סיוט לפייסבוק, חלום ורוד עבורנו
- שפיגל תוקף: פייסבוק מעתיקה מסנאפצ'ט תכונות במקום ערכים
- מייסד Kik: "רק ברית מורדים תנצח את אימפריית הרשע של פייסבוק"
זאת, בעוד שיעור השימוש של יוטיוב עומד על 81%, של אינסטגרם על 72% ושל סנאפצ'ט - 69%. האחרונה מאוד פופולרית בקרב משתמשיה, שכ-35% מהם הגדירו אותה כאפיק חברתי מרכזי. זאת, בעוד רק 15% ממשתמשי אינסטגרם בקבוצת הגיל שנבחנה משתמשים בעיקר בה.
הנתונים עולים בקנה אחד עם הערכות קודמות, לפיהן הפופולריות של פייסבוק והפיכתה למיינסטרים בצורה כה נרחבת פשוט הבריחה את בני הנוער; הם לא רוצים לפגוש את ההורים, הסבים והמורים שלהם בפיד. זירות המדיה החברתית מהוות מוקד עניין חברתי חשוב עבור מתבגרים, כשעל כל זירה כזו להיות "שלהם" בהגדרתה, ללא השגחה הורית.
מי שפיצחה את הנוסחה הזו מספר פעמים היא סנאפ, שבאופן פעיל דאגה להרחיק את הקהלים הללו. מאז קמה השפיעה רבות על עיצוב ממשק ותכונות גם בפייסבוק, שניסתה להישאר מגניבה ומושכת על אף שהזדקנה כפלטפורמה.
המחקר של Pew בדק גם את הרגליהם המקוונים של בני הנוער כש-45% מהם השיבו שהם מחוברים למתרחש ברשת "כמעט כל הזמן". נתון שכמעט הוכפל בהשוואה למחקר הקודם של החברה, שנערך ב-2014 עד 2015. רובם המכריע של המתבגרים נגישים לגלישה באינטרנט וכ-95% מהם מחזיקים או נגישים לסמארטפון עם חיבור לרשת.