שוק המחשוב הלביש עדיין מקרטע, למרות הצלחת האפל ווטש
אפל אמנם מחזיקה בראש טבלת המכירות, אך בעורפה נושפות שיאומי ו-וואווי, שאף הציגה צמיחה של 147% בנתח השוק שלה. ואולם, ברבעון האחרון נרשמה צמיחה זניחה למדי של קטגוריית השעונים והצמידים החכמים, מה שמעלה ספקות לגבי עתידה
שוק המחשוב הלביש עדיין מתקשה להמריא: לפי דו"ח של חברת IDC, ברבעון האחרון חלה צמיחה של 1.2% במכירות השעונים החכמים וצמידי הכושר למיניהם. זאת, על אף הזינוק בפופולריות של האפל ווטש; שעוני החברה נמכרו בכ-4 מיליון יחידות ברבעון החולף. הענקית האמריקאית שולטת כיום בשוק המחשוב הלביש עם 16.1% מהמכירות, צמיחה של 13.5% מהתקופה המקבילה אשתקד.
- הרצועה החכמה: וואווי רשמה פטנט על שדרוג יצירתי למחשוב לביש
- טאג הויר מציגה: שעון חכם ב-195,000 דולר
- יורדים מהפרק: צפי לצלילה במכירות השעונים החכמים
במקום השני ניצבת שיאומי הסינית, שמחזיקה ב-14.8% מהשוק הודות לצמידי הכושר מסדרת Mi Band שנמכרים בעשרות דולרים בלבד. עם זאת, מדובר בצמיחה זעומה עבורה, שכן בשנה שעברה החזיקה ב-14.6% מהשוק.
במקום השלישי עומדת פיטביט הוותיקה, אך עבורה המספרים גרועים למדי: היא איבדה כ-28% מנתח השוק שלה וכעת מחזיקה רק כ-8.7% ממנו לעומת 12.2% אשתקד. וואווי, שנמצאת במקום הרביעי, הציגה צמיחה פראית של 147% ויותר מהכפילה את נתח השוק שלה לכ-5.2% לעומת 2.1% ב-2017. במקום החמישי ניצבת גרמין, עם 5%. שאר היצרניות, בתוכן ענקיות כסמסונג, רשמו ירידה משוקללת כוללת של כ-2.3%.
המחשוב הלביש היה ההבטחה של עולם הטכנולוגיה לפני כמה שנים.;כל חברה השיקה שעונים או צמידים חכמים ואפילו חברות טקסטיל השיקו פרויקטים שנועדו להטמיע מחשבים בביגוד. אך הציפיות התבדו ועתה נראה שמדובר בפלח שוק נישתי מאוד שעתידו לא ברור.