יורדים מהפרק: צפי לצלילה במכירות השעונים החכמים
תחזיות צמיחת מכירות השעונים החכמים וצמידי הכושר ב-2017 נחתכו ב-35% - משום שהציבור לא מוצא ערך מוסף במוצרים אלה. מדובר בחדשות רעות במיוחד עבור ענקית הצמידים פיטביט ואפל, שמובילה את קטגוריית השעונים
קטגוריית המחשוב הלביש, שזכתה לעניין רב בשלוש השנים האחרונות, מתחילה להיראות ככישלון: מחקר של חברת eMarketer האמריקאית מצא שהביקוש למוצרי מחשוב לביש כגון שעונים חכמים, צמידי כושר או חיישני בריאות התרסק בכ-35% ביחס לאשתקד.
- תשכחו מאטקינס ומהפלאו: פותח מחשוב לביש לדיאטה
- אפל ווטש 3: שדרוג משמעותי - אך לא לישראלים
- דיווח: אמזון נכנסת לשוק המחשוב הלביש - מפתחת משקפיים חכמים
סקר שבוצע בסוף 2015 ניבא שהשימוש במוצרים הנ"ל יגדל בארה"ב בכ-60%, אך בפועל, נצפתה צמיחה של כ-25% בלבד. הצמיחה בשנה הבאה כבר צפויה לעמוד על 12% בלבד ולהגיע לנתון חד ספרתי ב-2019.
הבעיה העיקרית, לפי עורכי הסקר, היא שרק גרעין קשה של חובבי הגאדג'טים מתעניינים במוצרים הללו, בעוד רוב הקהל תוהה איזה ערך מוסף יש לשעון או צמיד על פני סמארטפון - וסבור שהמחיר עדיין גבוה מאוד. לפי מחקר של גרטנר מהשנה שעברה, כ-30% מהרוכשים מפסיקים להתשמש בשעונים ובצמידים תוך חודשים ספורים.
אלו הן חדשות רעות במיוחד עבור פיטביט שמובילה את קטגוריית הצמידים החכמים ואפל, ששולטת בשוק השעונים החכמים. הדור האחרון של האפל ווטש זכה ליכולת תקשורת סלולר מובנית, מה שמנתק את הצורך בסמארטפון מחובר - אך גם תכונה זו לא משכה את הקהל הרחב.
לפי נתוני eMarketer, למוצרי המחשוב הלביש צפוי עתיד עגום למדי. ואולם, עדיין לא אבדה התקווה: בני דור המילניום מביע עניין רב במוצרים אלה יותר מבני דורות קודמים; כך שאם ישכילו היצרניות למצוא שימושים רלוונטיים למוצרים - יתכן שיממשו את פוטנציאל השוק בעתיד.