טאג הויר מציגה: שעון חכם ב-195,000 דולר
קטגוריית השעונים החכמים אמנם סובלת ממכירות מאכזבות, אך יצרנית שעוני היוקרה השווייצרית לא מוותרת; השעון החדש זהה לדגם שהשיקה אשתקד, למעט שילוב זהב לבן ו-589 יהלומים
חברת שעוני היוקרה Tag Heuer לא מוותרת על שוק המחשוב הלביש; כשנתיים לאחר שחשפה את שעון ה-Connected, מראשוני שעוני אנדרואיד Wear, הציגה דגם חדש, שהוא השעון החכם הכי יקר בעולם. הוא נקרא Connected Full Diamond, וכולל 589 יהלומים ורצועה מזהב לבן 18 קראט. המחיר עומד על 195,400 אלף דולר.
- יורדים מהפרק: צפי לצלילה במכירות השעונים החכמים
- תשכחו מאטקינס ומהפלאו: פותח מחשוב לביש לדיאטה
- להיט בסין: מחשוב לביש לחתולים
מעבר לכל היוקרה הזו, מדובר בשעון אנדרואיד Wear 2 סטנדרטי למדי, ללא תכונות מיוחדות. למעשה, למעט החומרים היקרים מדובר בשעון זהה לדגם שהשיקה טאג הויר בשנה שעברה ומכרה ב-1,600 דולר.
קטגוריית השעונים החכמים נמצאת בצלילה ספיראלית: דו"ח של Statista העריך ב-2016 שעד סוף 2017 יימכרו 75 מיליון שעונים חכמים בעולם, ושעד סוף השנה הנתון יכפיל את עצמו; ואולם, בסוף השנה שעברה נודע שאנליסטים חותכים ב-35% את תחזיות הצמיחה של הקטגוריה, ומחקר של גרטנר מ-2016 מצא שכ-30% מרוכשי השעונים מפסיקים להשתמש בהם תוך חודשים ספורים מרכישתם. לעומת זאת, יש גם אופטימיים בשוק: חברת פורסטר צופה שקטגוריית המחשוב הלביש תכפיל את גודלה מ-4.8 מיליארד דולר כיום ל-9 מיליארד עד 2022, כשהשעונים יובילו את השוק - ב-2016 מכירותיהם היוו 21% מהקטגוריה, כשעד 2022 יגיעו ל-51%.
ואולם, ליצרניות המוצרים הללו ישנם אתגרים גדולים שטרם נפתרו: אף שעון חכם עדיין לא הצליח להציג ערך מוסף על פני סמארטפון סטנדרטי (זולת ניטור פעילות גופנית), זמן הסוללה של השעונים מוגבל ומחירם גבוה יחסית (כמחצית משל סמארטפון), מה שמנע עד כה אימוץ נרחב. טאג הויר היא מחברות השעונים היחידות שקפצו על עגלת המחשוב הלביש, כדי לפנות לקהל חובב היוקרה שנוהג לבחור בשעונים של אלפי דולרים. בית האופנה לואי ויטון השיק שעון חכם מפלדה שחורה בעל ממשק ייחודי ומוכר אותו בכ-2,500 דולר ואילו אפל השיקה מהדורה מיוחדת לאפל ווטש, שעולה 1,700 דולר ונמכרת בגימור מוזהב.