מאי הגדול: גוגל מעדכנת את מדיניות הפרטיות שלה
ככל שמתקרבים ל-25 במאי, יום כניסתן של תקנות הפרטיות האירופיות לחוק, נחשפים ברחבי העולם לעוד מידע ונתונים שאספו חברות הטכנולוגיה ובשקיפות גדולה מאי פעם. גוגל מנגישה את דרכי הפעולה שלה ומציגה את הגדרות הפרטיות גם באיורים וסרטונים
גוגל משדרגת את בקרי והגדרות הפרטיות שלה לקראת כניסתן לתוקף של תקנות הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי (GDPR). על פי ההערכות גוגל אוספת על משתמשיה לא פחות מידע אישי מפייסבוק, ואולי אפילו יותר. עתה, במסגרת השינויים עדכנה החברה את מדיניות הפרטיות שלה באופן שיקל על המשתמשים להבין איזה מידע היא אוספת ולמה.
- החל מהיום: תקנות סייבר ושמירת פרטיות חדשות בישראל
- קיימברידג' אנליטיקה שמרה מידע פוליטי רגיש שהגדירה כמחוק
- מוזילה קוראת לאמזון לחשוף איזה מידע היא אוספת על קטינים
"שיפרנו את הניווט והסידור של המדיניות כדי להקל למצוא את מה שאתם מחפשים, הסברנו את הפעילות שלנו בפירוט ובשפה ברורה יותר, ואוספנו עוד פרטים על האפשרויות לנהל, לייצר ולמחוק מידע", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה.
החברה ביצעה שינויים מהותיים יותר בהגדרות הפרטיות השונות, שעיקרם בשיפור וביאור התיאורים בבקרים השונים. כך נעשה לדוגמה עם בקר הפעילות ששולט בשמירת המידע מיישומים שונים של גוגל או בעמוד הפעילות שלי שמציג את המידע שגוגל אספה ומאפשר למחוק אותו.
גוגל שיפרה גם את כלי הורדת המידע, שמאפשר לייצא נתונים משירותים כמו ג'ימייל, דרייב, לוח השנה ופוטוס ואת כלי בקרת ההורים שלה.
"בעשור האחרון, גוגל בנתה תוכנית פרטיות עולמית חזקה, בייעוץ של רגולטורים מכל העולם", נכתב בפוסט. יש לנו צוותים ייעודים של מהנדסים ומומחי פרטיות שעובדים במשרה מלאה על כללי פרטיות, ומוודאים שכל מוצרי גוגל מושקים רק אחר בחינת פרטיות מקיפה. עכשיו שיפרנו עוד יותר את תוכניות הפרטיות שלנו, תגברנו את הליך ביקורת המוצרים שלהם, ותעדנו באופן מקיף יותר את איבוד המידע שלנו, בהתאם לדרישות ה-GDPR. המחויבות שלנו לעמידה ב-GDPR ולזכויות שהן נותנות לאנשים תמשיך".