מוזילה קוראת לאמזון לחשוף איזה מידע היא אוספת על קטינים
ענקית הסחר המקוון תשיק השבוע רמקול חכם שמיועד במיוחד לילדים בני 8 עד 12, והנהלת קרן מוזילה מזהירה את הציבור מפני איסוף מידע לא מבוקר. לטענתה, על אמזון להפגין שקיפות כלפי ההורים ולמנוע פגיעה בפרטיות ילדיהם
אמזון נערכת להשקת גרסה של הרמקול החכם אקו שמיועדת לילדים - וסופגת אש מכיוון בלתי צפוי: הנהלת קרן מוזילה, מפתחת דפדפן פיירפוקס הפופולרי. לטענת בכירים בקרן, על אמזון לפרסם איזה מידע אישי תאסוף על קטינים דרך המוצר החדש.
- חוקרים ישראלים חשפו פירצת אבטחה חמורה ברמקולים של אמזון
- דיווח: אמזון מפתחת רובוט ביתי מבוסס אלקסה
- אמזון רשמה פטנט על האזנה מתמדת מרמקולי האקו
הרמקול, אקו דוט קידס, מבוסס על הסייענית החכמה אלקסה ויכלול יכולות כהפעלת משחקים לילדים, חידונים ופעילויות נוספות. קהל היעד הוא ילדים בני 8 עד 12, כשאלקסה הותאמה לשוחח איתם ולהבין את דבריהם והנחיותיהם.
מוזילה פנתה בדרישה לאמזון שתפרסם בצורה בולטת ונגישה בעמוד המוצר החדש את דרכי המעקב ותוכנו, כדי שהורים יוכלו לדעת בקלות כיצד ומה נאסף על הילדים בעת השימוש ברמקול החכם. כמו כן, פרסמו אנשי מוזילה עצומה בנושא, כדי להפעיל לחץ על ענקית הסחר המקוון.
גם אם המהלך של מוזילה יצליח וגם אם לא, מדובר בצעד חשוב שמראה מעורבות גדלה של גופים בתעשייה הטכנולוגית בסוגיות פרטיות וזכויות גולשים. עם זאת, לא ברור האם תישמע אמזון לקריאת מוזילה, ויתכן שללא תביעה או תלונה רשמית לרגולטור הרלוונטי, לא תחשוף החברה את מדיניות ניטור פעילות הקטינים.