$
מכשירים ומדריכים

שוק המחשבים, תמונת מצב: אפל מאכזבת, Dell מפתיעה

בעוד שני המקומות הראשונים בטבלת המכירות עדיין נמצאים בידי HP ולנובו, הקרב על המקום השלישי מתחמם: Dell רשמה זינוק בלתי מוסבר במכירותיה ואילו אפל, שצמחה בשנה האחרונה, רשמה ירידה מורגשת

רפאל קאהאן 21:1012.04.18

שוק המחשבים העולמי נמצא בקיפאון יחסי - כך עולה מנתוני חברת IDC. חברת HP המשיכה לשלוט בטבלת המכירות גם ברבעון זה - מעמד בו נמצאת מזה שני רבעונים, כשאחריה לנובו, Dell - שהציגה זינוק בולט של 6.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד - אייסר ואפל.

 

 

הקרב על צמרת הטבלה ממשיך להיות צמוד: לנובו ו-HP מציגות מספרים דומים, כשהמכירות צומחות בשברי אחוזים בכל רבעון. צמיחתה של Dell היא הפתעה: החברה האמריקאית לא הציגה ברבעון האחרון היצע דגמים שונה או אסטרטגיית מוצר חדשה ולא ברור מאין הגיע הזינוק.

 

מחשב ה-XPS 13 של Dell מחשב ה-XPS 13 של Dell

 

 

לעומתן, ירדו מכירות אייסר ב-7.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וגם אפל - שרשמה צמיחה מרשימה בשנה האחרונה - חדלה להתחזק. שיעור מכירות מחשביה ירד, ככל הנראה בגלל צרכנים שממתינים לסדרות הבאות של המקבוק לדגמיו, שצפויות להיחשף בחודשים הקרובים.

 

חברת גרטנר הציגה אף היא דו"ח מכירות, שמציג תמונה שונה: לפי נתוניה, אפל נמצאת במקום הרביעי ובמקום החמישי ניצבת אסוס, שעקפה את אייסר. גרטנר זיהתה צמיחה דווקא במכירות יצרני המחשבים בעלי נתח השוק הקטן יותר - מיקרוסופט, שיאומי, וואווי וגיגבייט - שרשמו צמיחה של 6.6% בממוצע.

 

מחשב ה-Aero 15x של גיגבייט מחשב ה-Aero 15x של גיגבייט צילום: gigabite

 

 

שתי החברות מזהות צמיחה בקטגוריות הלפטופים העסקיים, ובפרט בקבוצת העילית שלהם - ה-X360 של HP, ה-X1 של לנובו וה-XPS של Dell. קטגוריה נוספת שממשיכה לצמוח בהתמדה היא קטגוריית הגיימינג, שיצרניות המחשבים משקיעות בה יותר ויותר הן באפיקי פיתוח והן באפיקי שיווק ומכירות.

 

 

לפי הערכות חברות המחקר, הצמיחה המתמשכת במוצרי ויישומי מציאות מדומה צפויה לקדם את שוק מחשבי הגיימינג - וכך גם השקת מעבדי ה-i9 החדשים של אינטל, שהם חזקים במיוחד וצפויים לגרום לחובבי משחקים רבים להחליף את המחשב שלהם בדגם חדש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x