לוח גוסס: מכירות הטאבלטים צוללות מזה 13 רבעונים ברציפות
לפי נתוני IDC מהרבעון האחרון, אמזון טיפסה בטבלת המכירות ואף עקפה את סמסונג, הודות למוצרים זולים ומשתלמים. ואולם, הקטגוריה כולה נמצאת במצוקה: המשתמשים לא רואים סיבה לשדרג את הטאבלטים שלהם
- רמקול חכם עם מסך: מהפכה, או סתם טאבלט נייח?
- לנובו חשפה טאבלט עם מסך מתקפל שהופך לסמארטפון
- מנפצים את הלוח: לקהל נמאס מטאבלטים
את טבלת המכירות מובילה אפל עם 26.6% מהשוק, כשאחריה אמזון (15.6%)שהצליחה לעקוף ברבעון החולף את סמסונג, שנדחקה למקום השלישי (עם 14.1%). אמזון צומחת במהירות בקטגוריית הטאבלטים, וברבעון האחרון אף עדכנה את קו מכשירי ה-Fire שלה והציעה דגם מוגדל שעולה 150 דולר בלבד. עם זאת, קצב הצמיחה של אמזון הואט: בשנה האחרונה צמחו המכירות ב-50%, בעוד שב-2016 צמחה ב-100%.
היצרניות האסיאתיות לא הציגו דגמים חדשים שיכולים להתחרות במוצריהן של היצרניות האמריקאיות. בין אם מדובר בסמסונג, וואווי או לנובו, מוצריהן לא זכו לעדנה בעיקר בגלל מיצוב גרוע; בכל הפלחים מציעות אפל ואמזון מוצרים בעלי תמורה יותר טובה למחיר.
קטגוריית הטאבלטים סובלת מבעיה נוספת: הלקוחות לא ששים לשדרג אותם כפי שהיו עושים אם היה מדובר בסמארטפון. הסיבה העיקרית היא שפורמט המכשיר מותאם בעיקר לצריכת תוכן ולשם כך גם טאבלט מיושן יחסית מספק את הסחורה. חלק מהיצרניות מנסות לפתור זאת בהצגת דגמים בעלי יכולות יעודיות לתפקודים כעבודה, לימודים ואף גיימינג - אך לתצורת מחשב הלוח אין יתרון בולט בתחומים אלה על לפטופים היברידיים.