מחשוב לביש, תמונת מצב: השעונים היקרים ממריאים
לפי חברת המחקר IDC, הדגמים היקרים והמתקדמים נמכרים טוב יותר מהפשוטים והזולים. ואולם, הציפיות מהשוק כולו הונמכו: בעבר הוערך שעד 2021 יימכרו 222 מיליון יחידות ואילו עתה סבורה IDC שהרף הזה יושג רק ב-2022
חברת המחקר IDC הציגה תחזית מעודכנת לצמיחת שוק המחשוב הלביש. המספרים יאכזבו את אפל, סמסונג ויתר השחקניות: בעבר סברה IDC שהשוק יגיע לכ-222 מיליון יחידות עד 2021, ועתה הודיעה החברה שהצמיחה איטית יותר ותגיע לכ-219.4 מיליון יחידות רק ב-2022.
- קנאליס: אפל מרסקת את המתחרות בשוק השעונים החכמים
- אפל ווטש 3: שדרוג משמעותי - אך לא לישראלים
- יורדים מהפרק: צפי לצלילה במכירות השעונים החכמים
לראיית IDC, הקטגוריות השונות בשוק מראות שינויים באופי הצריכה: אם ב-2017 צמידי כושר בסיסיים היוו את רוב המכירות (45 מיליון יחידות, שהן 40% מהשוק), השנה ירד הנתח שלהן לכ-36%. את עיקר הצמיחה רשמה קטגוריית השעונים החכמים המתקדמים ובראשם האפל ווטש, שתגיע עד סוף השנה ל-43.6 מיליון יחידות (בהשוואה ל-31.6 מיליון אשתקד). מדובר בצמיחה של כ-5%.
קטגוריית השעונים החכמים הבסיסיים, כגון השיאומי מי בנד 2, רשמה ירידה בנתח השוק, מ-26.4% לכ-24.4% וגידול קטן ביותר במספר היחידות שנמכרו ביחס לשנה הקודמת, כ-30 מיליון יחידות ב-2017, לעומת כ-32.2 מיליון יחידות ב-2018. שאר הקטגוריות כגון לבוש חכם (דוגמת המעיל של ליווי'ס וגוגל), כמעט הוכפלה בגודלה, אם כי עדיין מהווה נתח זעום מהשוק: IDC מצפה שהקטגוריה תמכור כ-4.1 מיליון ב-2018 יחידות לעומת כ-2.4 מיליון בשנה שעברה.
צמיחת מכירות השעונים המתקדמים נבעה ככל הנראה מהצלחת אפל, שמובילה את הקטגוריה. לפי הערכות, חלקה בשוק עומד על כ-60.4%, כשאחריה ניצבת סמסונג עם נתח של קצת יותר מ-10%. בניגוד לשעונים החכמים הפשוטים, שלא מציעים די תמורה למחירם, הדגמים המתקדמים שהושקו בשנה האחרונה זכו בפיצ'רים כעמידות למים, זמני סוללה משופרים או חיבור רשת שאינו תלוי בסמארטפון. דווקא יצרניות האנדרואיד לא רוו נחת בשנה האחרונה על אף מגוון הדגמים; למערכת ההפעלה Wear OS של גוגל לא היו די חידושים משלה והיצרניות לא השקיעו בממשקים מעניינים, מה שפגע במכירות. חלק מהיצרניות, כמו לנובו ו-LG, אף ביטלו את קווי השעונים שלהן.