וויימו: המכונית האוטונומית תעזור לבעלי מוגבלויות
חברת הרכב של אלפבית מנסה לצמצם את ההתנגדות הציבורית בארה"ב להפעלת כלי רכב ללא נהג; היא השיקה קמפיין שמדגיש את היתרונות של מכוניות שכאלה לאנשים עם מוגבלויות, לקשישים ואת תרומתן לבטיחות
חברות הרכב וההייטק שמפתחות כלי רכב אוטונומיים מתמודדות, לצד האתגר הטכני שבכך, עם אתגר אנושי: הציבור הרחב פשוט מפחד ממכוניות ללא נהג. 78% מהאמריקאים לא רוצים לנסוע לצד מכונית ללא נהג, לפי סקר של ה-AAA. כדי לשנות את המצב, השיקה וויימו מבית אלפבית מסע הסברה בנושא.
- איך להפסיק לפחד וללמוד לאהוב את הרכב האוטונומי
- מסתמן: GM תורשה לבחון רכב אוטונומי בכבישי הארץ
- שיתוף פעולה בין אינטל לווימו בפיתוח רכב אוטונומי
הקמפיין נקרא Let’s Talk Self-Driving והוא מתמקד בשלטי חוצות ובזירה הדיגיטלית, כשהמטרה היא להדגיש את יתרונות הטכנולוגיה החדשה.
אל ווימו חברו שורה של ארגוני אקטיביסטים וקבוצות תמיכה העוסקים בעניינים של בטיחות בדרכים ומוגבלויות - אימהות נגד נהיגה בשכרות, המועצה הלאומית לבטיחות, הקרן לילדים עיוורים, הקרן לאזרחים ותיקים ועוד. כל אחד מהגופים הללו מציג את הבעיות של האנשים שהוא מייצג - בעיות שרכב אוטונומי צפוי לצמצם.
ווימו היא לא הראשונה להכריז על קמפיין פרסומי בנושא: אינטל הודיעה כי תשיק מסע פרסום בכיכובו של כוכב ה-NBA לברון ג'יימס. בדומה לשתיהן, גם יתר החברות משקיעות בשוק הרכב האוטונומי סכומי עתק והון אנושי, מתוך הבנה שללא מאמץ שכנוע משמעותי לא תאומץ הטכנולוגיה החדשה - מה שיוביל להפסדים עצומים.