שיתוף פעולה בין אינטל לווימו בפיתוח רכב אוטונומי
המרוץ להשגת המכונית ללא הנהג מביא שוב לשיתופי פעולה בין ענקיות הטכנולוגיה. המעבדים ושבבי התקשורת המתקדמים תוצרת אינטל יוטמעו בצי הרכב החדש מבית אלפבית
- לא רק רכב: GM מתכוננת לניסוי כלים בשיתוף נסיעות
- ממשלת ארה"ב הציגה רגולציה רפה בתחום הרכב האוטונומי
- גוגל רוצה דחייה במשפט נגד אובר: מצפה לראיות חדשות
המערכות המתקדמות של ענקית השבבים יותקנו במיני-ואן קרייזלר פסיפיקה שיוסב לנהיגה אוטונומי. המערכות אמורות לאפשר את עוצמת העיבוד המתקדמת הדרושה לנהיגה אוטונומית ברמות 4 ו-5, בהן הנהג אינו חלק פעיל כלל בנסיעה.
"אחת ההבטחות הגדולות של הבינה המלאכותית היא עתיד ללא נהג", כתב קרזניץ' בבלוג שפורסם באתר אינטל. "קרוב ל-1.3 מיליון בני אדם נהרגים בתאונות דרכים מדי שנה. זהו מספר ממוצע של 3,287 מקרי מוות ליום. קרוב ל-90% מהתאונות שגרמו את מקרי המוות האלה הן תוצאה של טעות אנוש. טכנולוגיית נהיגה עצמית של כלי רכב יכולה למנוע את הטעויות הללו משום שהיא תאפשר למכוניות האוטונומיות ללמוד מהניסיון הקולקטיבי של מיליוני מכוניות ותיצור סביבת נהיגה בטוחה יותר".
לדברי המנכ"ל, "לאור הקצב שבו הנהיגה האוטונומית מתפתחת, אני מצפה שנכדיי לעולם לא יצטרכו לנהוג במכונית. נוכח פוטנציאל כה גדול להצלת חיים, מדובר בשינוי מהיר שאינטל נרגשת להוביל יחד עם מובילות אחרות של התעשייה".
כמו כן, באינטל פרסמו כי המכוניות של ווימו, הנושאת את השבבים תוצרת אינטל, עיבדו עד כה יותר קילומטרים של נהיגה ממוחשבת מכל צי מכוניות אחר בארה"ב.
התחזית של אינטל היא שקצב הגידול במספר המכוניות האוטונומיות יעלה לכ-10% עד 20% ב-2025; לאחר מכן, בשנים 2025 עד 2030, צפויה נסיקה נוספת.