600 מיליון דולר? כסף קטן: פייסבוק הפסידה את שידורי קריקט בהודו
הרשת החברתית ניסתה לרכוש זכויות שידור בלעדיות של ליגת העל ההודית, כדי להעצים את פעילותה במדינה. היא הפסידה במכרז לחברת STAR India, שרכשה את הזכויות ב-2.6 מיליארד דולר
פייסבוק הגישה הצעה של 600 מיליון דולר עבור זכויות השידור הדיגיטלי של ליגת העל ההודית בקריקט (IPL) לחמש שנים. צעד זה מהווה קפיצת מדרגה במאבק של ענקיות הטכנולוגיה על שידורי המפעלים הגדולים בספורט.
- ארה"ב: אוהד פוטבול ממוצע צופה בכ-24 שעות של פרסומות במהלך העונה
- אפל תשקיע מיליארד דולר ברכישת והפקת תוכניות טלוויזיה
- יוטיוב, מאחוריך: פייסבוק Watch עלה לאוויר
החברה הפסידה במכרז לטובת STAR India המקומית, שהציגה סכום כולל נכבד של כ-2.6 מיליארד דולר עבור זכויות השידור הן בטלוויזיה והן בסטרימינג. סכומי העתק אינם זרים למכרזים הללו בהודו, שליגת ה-IPL היא טורניר הספורט המרכזי בה.
עם זאת, המהלך נראה כיריית פתיחה מצד פייסבוק; עד כה שידרה הרשת החברתית בעיקר משחקים בעלי פרופיל נמוך בליגות ירודות, אבל בשירות הווידאו Watch שהשיקה בסוף השבוע ישודרו משחקי ליגת העל בבייסבול.
אמזון וטוויטר, שרכשו את זכויות הסטרימינג עבור חבילת משחקי NFL בימי שלישי, מגלות עניין רב בתחום וכמותן גם אפל ויוטיוב. הכניסה של חברות הטכנולוגיה לתחום מציבה איום משמעותי על ורייזון וספקיות תקשורת אחרות, שהציגו עד כה שידורי משחקים בפלטפורמות השונות שלהן.
למה דווקא הודו?
לצד ה"רוח הספורטיבית" שנושבת במסדרונות ענקיות הטכנולוגיה המכוונות לשירותי הסטרימינג, הבחירה בהודו אינה אקראית מצד פייסבוק: בדומה לשחקניות אמריקאיות אחרות, גם פייסבוק מנסה להעצים את פעילותה בהודו, שרבים מהשירותים המקוונים המובילים בה שייכים לחברות מקומיות וסיניות.
החברה פיתחה גרסה מוגבלת של הרשת החברתית שלה, שתתאים לתשתיות האיטיות שבמדינות מתפתחות, מציעה שירותי גלישה חינמיים ועוד. לשוק ההודי פוטנציאל צמיחה עצום, שזיכה אותו בכינוי "המיליארד הבא" - שם שמגלם את מניין המשתמשים שענקיות אמריקאיות שואפות להשיג במדינה.