ארה"ב: אוהד פוטבול ממוצע צופה בכ-24 שעות של פרסומות במהלך העונה
לעומת זאת, האוהדים יצפו בארבע שעות בלבד של אקשן ממשי. ברקע לנתונים: הירידה ברייטינג של המשחקים
עונת הפוטבול החדשה בארה"ב תצא לדרך בעוד חודש, אך לאוהדים כדאי להתרגל לצפות בכמויות של פרסומות. אוהד הפוטבול הממוצע צופה בקרוב ל-24 שעות של פרסומות ב-17 השבועות של העונה הסדירה – כלומר יום שלם של פרסומות. עם זאת, האוהדים יצפו בארבע שעות בלבד של אקשן ממשי לאורך כל העונה.
- ב-NFL שוקלים לאפשר לשחקנים שימוש בקנאביס רפואי
- ה-NFL הפסיקה את העברת הכספים למחקר זעזועי מוח
- מחקר מטלטל בארה"ב: 99% משחקני הפוטבול שנבדקו סובלים מפגיעה מוחית קשה
הנתונים הללו, המבוססים על ניתוח של Observer analysis, מגיעים בעוד הרייטינג של המשחקים נמצא בירידה, כנראה בשל הנפח הרב של פרסומות שמספקות לליגה הכנסה שנתית של 3.1 מיליארד דולר.
אוהד ממוצע צופה ב-4.2 שעות (252 דקות) של משחקים בשבוע, כך לפי סקר חדש שערכו ב- Sportsfacts.org. המספר מוכפל ל-8.7 שעות בשבוע למשתתפים בליגות פנטזי.
בוול סטריט ג'ורנל בדקו לפני כמה שנים מה בדיוק נכלל במשדר טלוויזיה של ה-NFL. מתברר כי משחק ממוצע אורך 3 שעות ו-11 דקות (191 דקות בסך הכל). בזמן הזה, הפרסומות חולשות על 32.98% מהמשדר, שהם 63 דקות. צילומים של שחקנים עומדים ושל הקהל אורכים 102 דקות נוספות. הילוכים חוזרים מגיעים ל-15 דקות. זה מותיר 11 דקות בלבד של משחק ממשי. כן, 11 דקות התמרונים לפני שהכדור יוצא למשחק נחשבים גם כחלק מהמשחק, אבל לא נופלים תחת קטגוריית "אקשן".
באופן כללי, הטענה היא שב-NFL סובלים מבעיית קצב במהלכים. משחק בפוטבול מכללות כולל בממוצע 74 מהלכים למשחק (plays per game), בעוד שב-NFL המספר יורד ל-64 מהלכים במשחק.
הנתונים האלה נותרו ללא שינוי בשנים האחרונות, ובינתיים מספר הפרסומות הולך וגדל.
האוהד הממוצע צופה כאמור ב-252 דקות של משחקים בשבוע. אם נכפיל את המספר הזה ב-0.3298 (אחוז זמן הפרסומות במשחק ממוצע), מקבלים 83.1 דקות של פרסומות שהאוהד הממוצע רואה בכל שבוע במהלך משחקי ה-NFL.
אם נכפיל את 83.1 הדקות ב-17 – מספר השבועות של העונה הסדירה – מגלים כי האוהד הממוצע צופה ב-1,412.86 דקות של פרסומות בכל עונה. נחלק זאת ב-60, ומקבלים 23.5 שעות של פרסומות, אותן עיגלנו לשם הפשטות ל-24.
כן, במהלך העונה הסדירה האוהד הממוצע צופה ביום שלם של פרסומות בזמן המשחקים.
כעת נחזור ל-11 דקות של אקשן שהצופה הממוצע מקבל בשבוע. בהתבסס על הנתונים המקוריים, האוהד הממוצע צופה ב-4.2 שעות (252 דקות) של משחקי NFL בשבוע, כך שהאקשן במשחק מייצג 5.8% מכך. 252 כפול 0.058 שווה ל-14.51 דקות של אקשן בכל שבוע. נכפיל זאת ב-17 ונקבל 246.67, אותם נחלק ב-60 ונגלה שהאוהד הממוצע צופה ב-4.1 שעות בלבד של אקשן במשחקים לאורך העונה כולה.
הרייטינג אמנם ירד, אבל בעלי הקבוצות ובכירי הליגה לא נשמעים מודאגים בינתיים. הליגה זוכה לפופולאריות רבה, כך ששבוע גרוע אחד עדיין מספק נתוני רייטינג גבוהים במידה ניכרת משל המתחרים. במהלך העונה הסדירה, 3 המשחקים הגדולים בכל סוף שבוע והתכניות לפני ואחרי המשחקים לרוב שולטים בטבלת הרייטינג.
בכל זאת, כדאי לליגה לשמור על זהירות. ראשית, יש את עניין הפרסומות. המשחקים הפכו להיות ארוכים מדי בגללן. אולם, הפרסומות מספקות 3.1 מיליארד דולר שהליגה מקבלת מרשתות השידור, כך שנוצר מצב של מלכוד 22. כלומר, ככל שהרשתות משלמות יותר לליגה, כך יש צורך ביותר פרסומות.
הסיבה הנוספת לירידה ברייטינג קשורה להרגלי הצפייה. בעולם הסטרימינג של היום, הצרכנים עוקבים פחות אחרי תוכניות בזמן אמת. עד לאחרונה, תוכניות ספורט וספורט מכללות נותרו חסינות, אך נראה שהמגמה הזו עומדת להשתנות.
מספר "חותכי הכבלים" - צעירים שכבר לא צופים בטלוויזיה - גדל גם כן. פירוש הדבר שיש פחות מנויים לשירותי כבלים ולוויין. ב-NFL אמנם מציעים שירות סטרימינג שמעניק לצופים את ההזדמנות לצפות במשחקים ב-VOD לאחר שידורם, אך ייתכן שזה לא מספיק.
חוזי השידור של ה-NFL בתוקף עד 2021 ו-2022. לאחר סיומם צפויים מהלכים גדולים מצד השחקניות הדיגיטליות כמו אמזון, גוגל, פייסבוק ואפל. אם החברות הללו יוכלו למצוא דרך להפוך את חוויית הפרסומות לפחות צורכת זמן, אך עדיין נגישה, ייתכן ונחווה שינויים באופן הצפייה ב-NFL, כפי שקרה בליגות הבייסבול והכדורסל.
"בעולם שבו בנטפליקס אין פרסומות והצרכנים רגילים ל-15 שניות של פרסומות לפני תחילת התוכנית, האם יש דרך טובה יותר לעשות פרסומות עם שותפות השידור שלנו?" תהה בריאן רולאפ, אחראי המדיה ב-NFL בראיון ל- Broadcasting & Cable. במילים אחרות, יש פה בעיה של מיליארדי דולרים שצריך לפתור.
בכל מקרה, שינויים גדולים לא צפויים בעונה הקרובה, אף שהיו דיווחים שהרצף המעיק של טאצ'דאון-פרסומות-בעיטה לשער- פרסומות עשוי להסתיים בקרוב, ההערכה היא כי מספר הפרסומות רק ילך ויעלה.