$
אינטרנט

יוטיוב, מאחוריך: פייסבוק Watch עלה לאוויר

שירות התוכן הטלוויזיוני של הרשת החברתית יכלול סדרות רשת, תוכניות מקור ותוכן של וולט דיסני, דיסקאברי, VOX ואחרים. בנוסף, יכלול Watch שידורים מאירועי ספורט ובהמשך, ככל הנראה שגם מהופעות שונות. הוא זמין בשלב זה בארה"ב בלבד

יואב סטולר 11:0504.09.17
פייסבוק השיקה את שירות תוכן הווידאו Watch בארצות הברית. הוא יכלול תוכניות טלוויזיוניות ומשחקי ספורט ויציג לצידן תוכן מקור של גולשים ושל החברה עצמה, בתצורה שדומה לשל יוטיוב.

 

 

כבר באוגוסט החלה הרשת החברתית לבחון את Watch, שמכיל עד כה מאות תוכניות משיתופי פעולה עם חברות כוולט דיסני, דיסקברי, באזפיד, VOX, A&E וצפייה בשידור החי של ליגת העל בבייסבול.

 

 

פייסבוק Watch פייסבוק Watch

 

 

שוק הפרסום ממשיך להפנות עוד ועוד משאבים לפרסום מקוון על חשבון מדיומים מסורתיים כטלוויזיה. על פי נתוני eMarketer, הקהל האמריקאי צורך כיום יותר מ-73 דקות בממוצע של וידאו בפלטפורמות דיגיטליות, צמיחה של 7% מאשתקד. זאת, בעוד שזמן הצפייה בטלוויזיה ירד ב-2% לכדי 244 דקות ביום, מגמת ירידה שצפויה להמשיך ואף להאיץ.

 

פייסבוק תתמרץ יוצרי ובעלי תוכן, כדי להציע לצופים קשת מגוונת של סדרות: החברה תשלם בין 10,000 ל-35,000 דולר עבור סדרת רשת קצרה ועד 250 אלף דולר עבור גישה למאגר תוכן גדול.

 

הספקיות יפיקו תכנים משני סוגים: סדרות מתוסרטות עם פרקים באורך 25 עד 30 דקות, שיהיו בבעלות פייסבוק, וסדרות מתוסרטות ולא-מתוסרטות קצרות יותר, עם פרקים באורך 5 עד 10 דקות, שלא יהיו בבעלות החברה. כמו כן, היוצרים יקבלו גם 55% מההכנסות מפרסומות. הסדרות הקצרות יותר יהיו זמינות בהתחלה באופן בלעדי בפייסבוק, כאשר בהמשך יוכלו היוצרים להזרים אותן באתריהן ואף למכור אותן לגורמים אחרים.

 

פייסבוק טרם חשפה את מדיניות התשלום במלואה. סגן נשיא חטיבת שיתופי הפעולה בפייסבוק, דן רוז, אמר כי אין בכוונת החברה להפוך את רכישת התוכן לאסטרטגיה המרכזית של Watch.

 

שוק צפוף וססגוני

 

תחום תוכן המקור הטלוויזיוני נמצא בצמיחה מתמדת, עם יותר ויותר חברות טכנולוגיה שמנסות לתפוס בו עמדה טובה ולמנף הכנסות פרסום. בסוף השבוע האחרון נודע כי אפל שוקלת לקנות את אולפן The Culver Studios שבבעלותו 13 אולפני צילום ובאמתחתו שוברי קופות כגון "המטריקס" ו"התפסן בשדה השיפון". אפל ייעדה לתחום התוכן סכום של מיליארד דולר עד סוף השנה. בשוק פעילה גם יוטיוב, שמשדרת תוכן מקורי מאז 2016, באמצעות השירות בתשלום יוטיוב Red. הופקו עבורו כמה עשרות סדרות וסרטים, בעיקר בתחום הקומדיה והאימה או שילוב של שניהם, אך עד עתה אלו לא עוררו באז כמו הסדרות של נטפיקס, אמזון והולו - מעצמות התוכן ששולטות בקטגוריה.

 

 

 

שירות ה-Watch של פייסבוק צפוי להיות זמין בעיקר בארה"ב, בשל מגבלות זכויות יוצרים - בדומה ל-Red של יוטיוב. סוגיית הקניין הרוחני משפיעה על כל השחקניות בתחום, ורבים מהתכנים של נטפליקס ואמזון אינם זמינים בכל השווקים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x