יוטיוב TV עלה לאוויר
שירות הטלוויזיה בתשלום של גוגל יעלה כ-35 דולר לחודש ויציע גישה לכ-40 ערוצים, ביניהם פוקס, NBC ודיסני. השירות כולל גישה ליוטיוב רד וגוגל מיוזיק ויושק בשלב הראשון בחמש הערים הגדולות בארה"ב
יוטיוב השיקה את שירות הטלוויזיה שלה יוטיוב TV. עלות השירות יעמוד על 35 דולר לחודש והוא יעניק למנויים גישה ל-40 ערוצי כבלים בניהם פוקס, NBC, דיסני וערוצי ספורט כמו ESPN. נכון להיות מציעה יוטיוב את השירות רק לתושבי ניו יורק, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, שיקגו ופילדלפיה, אך החברה הודיעה כי היא צפויה להרחיב את השירות לאזורים נוספים במהשך. המצטרפים ייהנו מחודש ניסיון חינם אחד.
- תשכחו מ-Torec: נטפליקס מגייסת מתרגמים מכל העולם
- וולמארט, פפסיקו וסטארבקס הצטרפו לחרם על יוטיוב
- גוגל משנה את הגדרות הפרסום שלה, בעקבות סערת שיח השנאה שהתעוררה בבריטניה
השירות אותו מציעה יוטיוב כולל גם גישה לגוגל מיוזיק וליוטיוב רד, שירות צפייה ללא מודעות, שלא זמין בישראל. מנויים יוכלו לשמור תכנים בענן (DVR) ללא הגבלה ולשתף את החשבון שלהם עם עד שישה אנשים אחרים נוספים. כל חשבון כזה יוכל להיות מותאם אישית למשתמש, לרבות העדפות צפייה ושפה. עם זאת רק יוטיוב תאפשר צפייה ישירה רק לשלושה תכנים בו-זמנית. המנוי הוא ללא התחייבות וניתן לבטלו בכל עת.
המהלך נועד להכניס את גוגל אל תוך השוק הפורח של שירותי סטרימיניג בתשלום, שמצליח לאיטו להפוך גם את דור המילניום ללקוח שמשלם עבור תכנים. אף שיוטיוב הודיעה על ההשקה הצפויה רק לפני חודש, החברה מנהלת את המגעים להקמת השירות משנת 2012. המשא ומתן הארוך נובע בשל קשיים של ענקית הטכנולוגיה להגיע להסכמים עם חברות הטלוויזיה השונות, שחששו לתת לה גישה לתכנים המקוריים שלהם.
לפי מקורות בוול סטריט ג'ורנל, הצדדים אף התקשו להסכים על המחיר עבור התכנים, כך שהוא יאפשר ליוטיוב להציע בתורה מחיר אטרקטיבי ותחרותי למנויים. הצורך במחיר אטרקטיבי הוא גם אחת הסיבות מדוע יוטיוב מציעה חבילת ערוצים רזה, שחסרה תכנים פופולארים במיוחד כמו אלו של HBO, CNN או קומדי סנטרל. לפי הערכות גם אפל ואמזון מנסות להשיק שירות דומה ונתקלות בקשיים זהים.