פייסבוק תשקיע בתוכן טלוויזיוני - עד 3 מיליון דולר לפרק
הרשת החברתית נערכת לכניסה משמעותית לתחום הטלוויזיה; מדובר בהיקף השקעה שמזכיר חברות כבלים יוקרתיות. לצד סדרות מקור, צפויה פייסבוק להשיב לאוויר סדרות שבוטלו על אף שזכו לאהבת הקהל
- עובדים עלינו: פייק ניוז לא מפריע לצרכני החדשות בפייסבוק
- יוניליוור: הפרסום בפייסבוק ובגוגל לא משתלם
- פייסבוק פיתחה כלי שלא יתן לגנוב את תמונת הפרופיל שלך
תקציב של 3 מיליון דולר לפרק מקביל לזה של סדרות כבלים יוקרתיות. במקביל, מביעה פייסבוק עניין בסדרות מתוסרטות עם תקציב צנוע יותר של פחות ממיליון דולר לפרק. חלק מהסיבה לסכומים הגבוהים הוא רצון של פייסבוק להחזיק בבעלות ישירה על כמה שיותר מהתוכן שיופק (בניגוד לתפקוד כמפיצה הראשית שלו).
לדברי מקורות, פייסבוק פועלת להפקת סדרות לגילים 13 עד 34, ובפרט 17 עד 30, ומקווה להציג תוכניות בסגנון Pretty Little Liars, סקנדל והרווק. בנוסף, ייתכן שהחברה גם תפיק עונות חדשות של סדרות שבוטלו על ידי גופי שידור מסורתיים. אחת האופציות שעליהן מדברת החברה היא הקומדיה Loosely Exactly Nicole של MTV, שבוטלה אחרי עונה אחת. התקציב שמיועד לתוכנית זו עומד על מיליון דולר לפרק.
בשעה שהתקציבים הגבוהים מיועדים לסדרות באיכות טלוויזיונית, פייסבוק גם פועלת להפקת סדרות קצרות יותר, באורך של 10 דקות לפרק, שיוצריהן יקבלו תשלום של בין 5,000 ל-20 אלף דולר לפרק בדמות חלק מההכנסות מפרסומות שיוצגו במהלכו.
סגן נשיא פייסבוק לשותפות מדיה, ניק גורדין, אמר בתגובה לוול סטריט ג'ורנל: "אנחנו תומכים בקבוצה קטנה של שותפים ויוצרים שמתנסים בתוכניות שיכולות לבנות קהילה סביב תחומים כמו ספורט, קומדיה, ריאלטי וגיימינג. אנחנו ממוקדים בסדרות ובלעזור לשותפים שלנו להבין מה עובד בנושאים ובוורטיקלים שונים".
פייסבוק מפתחת את שידורי הטלוויזיה שלה באינטנסיביות מאז תחילת השנה. במרץ דיווח הוול סטריט ג'ורנל שהחברה מנהלת מגעים בתחום, ולפני כחודש וחצי דיווח הביזנס אינסיידר שהרשת החברתית מעוניינת להפיק כבר השנה עשרות סדרות מקוריות.