PwC: נשים מצליחות יותר מגברים באתרי מימון המונים
מחקר חדש בחן 465 אלף פרויקטים בתשעה אתרי גיוס שונים - וגילה שגולשים נוטים לתרום יותר כסף למיזמים שמובילות נשים. בנוסף, נמצא שמיזמים אלו בשלים יותר ולכן מגיעים ליעד הגיוס יותר ממיזמים של גברים
- מצביעים בהדסטארט: כך הפכו אתרי מימון ההמונים לזירה החמה למחאה חברתית
- קמפיין מימון ההמונים נגד המאגר הביומטרי הגיע ליעד בתוך פחות מיממה
- ג'וב להמונים: אתרי מימון המונים סיפקו מאות אלפי משרות
אף על פי שגברים בדרך כלל מציבים יעדי גיוס גבוהים יותר, נשים מצליחות למשוך יותר תורמים - וכל אחד מהם משקיע בממוצע יותר מפרויקטים של גברים: עם 87 דולר במיזמים של נשים לעומת 83 דולר במיזמים של גברים.
נשים מצליחות להשלים גיוס בהצלחה גבוהה יותר לעומת גברים, עם שיעורי הצלחה של 22% לעומת 17%. אפילו במגזר הטכנולוגיה, שבו נוכחות הגברים מהותית הרבה יותר ועומדת על יותר מ-16 אלף פרויקטים לעומת פחות מאלפיים של נשים (יחס של 1:9), שיעורי ההצלחה של הנשים (13%) גבוהים משל הגברים (10%).
נתונים אלו לא רק חוצים מגזרים אלא גם גיאוגרפיה: בארה"ב ובבריטניה, שם הועלו הכי הרבה פרויקטים, שיעור ההצלחה של נשים היה גבוה יותר בעקביות (24% בארה"ב ו-26% בבריטניה) לעומת גברים (20%).
המגמה בולטת גם בשאר אירופה (21% לעומת 14%), באפריקה (11% לעומת 4%), אסיה (11% לעומת 8%); אוסטרליה (20% לעומת 15%) ודרום אמריקה (13% ו-6%).
עם זאת, עדיין גברים מגייסים בסך הכל יותר מנשים: בתקופה הנבחנת גייסו גברים 654 מיליון דולר ואילו נשים - 196 מיליון דולר. זאת, משום שגברים יזמו פי שלושה יותר פרויקטים מאשר נשים ומשום שיעדי הגיוס שהם מציבים גבוהים יותר. למשל, 63 מיזמים גייסו סכום של יותר ממיליון דולר, אך רק שבעה מתוכם היו בהובלה נשית.
הנתונים מראים כי נשים אינן ששות להעלות פרויקטים באתרי מימון המונים - אך אלו שעושות זאת, מעלות מיזמים שנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים יותר מאשר מיזמים של גברים, מה שתורם לשיעורי הצלחה וסכומי גיוס גבוהים יותר.
עוד עולה מהנתונים כי מימון המונים הוא כלי עבור נשים להתמודד עם חסמי הגיוס שעמדו בפני יזמיות עד כה, כמו למשל גיוס מתעשיית ההון סיכון. אותה תעשייה שבחודשים האחרונים נחשפת כמנגנון רווי סקסיזם כלפי נשים שמונע מהן לפרוח תחת אותם תנאים כמו גברים. שיטת מימון המונים מאפשרת לסארט-אפים של נשים לשגשג מבלי לעבור בצינורות המסורתיים.