יוניליוור: הפרסום בפייסבוק ובגוגל לא משתלם
לטענת סמנכ"ל השיווק של החברה, שתי ענקיות הפרסום מציגות בעצמן את הרייטינג של המודעות, נתון שאינם מדויק וכולל בוטים. לדבריו, מגוחך לחשוב שמי שמוכר לך פרסומת גם יגיד לך כמה היא הצליחה
יונילוור לא מאמינה יותר בפרסום מקוון ללא הוכחת אפקטיביות: החברה הודיעה שתסיט תקציבים מפרסום בפייסבוק ובגוגל אל פלטפורמות יעילות יותר. קית' ווייד, סמנכ"ל השיווק של ענקית המזון, הסביר לאחר פגישה עם סנאפ וטוויטר שהוא מצפה מחברות הדיגיטל "לשפר את אמות המידה של הדיווח שלהן. רק כך הן יזכו לקבל גישה לדולרים שלנו".
- פרשת הסלמונלה: יוניליוור בחרה לא לערער ותשלם הקנס בסך 594 אלף שקל
- דיווח: גוגל תסנן מראש מודעות טורדניות, ותחסום סרטונים המופעלים אוטומטית
את הדברים אמר וויד לסוכנות בלומברג במהלך כנס הפרסום ליונס שהתקיים בתחילת סוף השבוע בקאן. הבעיה כיום היא שגוגל ופייסבוק מחזיקות כ-90% משוק הפרסום הדיגיטלי והן גם אלה שמספקות את הדוחות על מספר הפרסומות הנצפות, כך נמסר מיונילוור. החברה לא לבד במערכה הזו, גם בפרוקטר אנד גמבל לא מאמינים למספרים שמציגות להן גוגל ופייסבוק.
סמנכ"ל המותג של פרוקטר אנד גמבל, מארק פריצ'רד, הוסיף שהוא תוהה כמה מהפרסומות ברשתות האלה נצפות על ידי משתמשים אמיתיים וכמה מהן נצפות על ידי בוטים. וויד דרש במקביל שהמפרסמות יאמצו גישה יותר בררנית לגבי החישוב שעל פיו הן מבצעות את ההתחשבנות עם המפרסמים. "המחשבה שהן אלה שאומרות לך מה הרייטינג של הפרסומות הוא מגוחך", זעם וויד.
ביונילוור הודיעו מוקדם יותר השנה שהם יצמצמו בכ-30% את סך ההוצאה על פרסום דיגיטלי. ענקית הצרכנות גם תצמצם בחצי, מ-3,000 לכ-1,500, את מספר סוכנויות הקריאייטיב איתן היא מתכננת לעבוד החל מהשנה. ההודעה גרמה לירידות במניית WPP שנחשבת כסוכנות הגדולה ביותר שעובדת עבור יונילוור. "אנחנו מוציאים מאות מיליונים על עמלות ועלויות הפקה", סיכם וויד, "השנה אנחנו נראה שינוי וניקח את זה משם", סיכם.