מאקרו טכנולוגי
תוכן ענייני: בדרך למנויי טריפל של גוגל ואמזון
חברות הטכנולוגיה הגדולות מנסות לגרום למשתמש להישאר אצלן לאורך זמן; לאחרונה הבינו שהדרך הנוחה ביותר היא לא מכשירים מתקדמים, כי אם יצירת תוכן שייכלא אותו באקוסיסטם שלהן
עבור חברות הטכנולוגיה, שם המשחק השנה היה בתחום המדיה, תוכן ומציאות וירטואלית. גוגל השיקה את יוטיוב Red וגוגל TV, מינוף של פלטפורמת הזרמת התוכן יוטיוב; פייסבוק התחילה לשדר תוכניות ספורט ולגשש בשידור תוכן; כך גם טוויטר.
אמזון השיקה את שירות אמזון פריים וידאו וכעת מוסיפה גם קו טלוויזיות עם פלטפורמת פייר TV שמוטמעת ישירות בתוכן; מיקרוסופט וסוני עדכנו את האקסבוקס והפלייסטיישן כדי לאפשר הזרמת תוכן 4K. לפי דיווחים גם אפל החלה לאחרונה ללטוש עיניים לעבר נטפליקס.
עולם הטכנולוגיה נשען מאז ומתמיד על שני מודלים: תוכנה וחומרה. אבל האינטרנט וכעת המובייל הפכו את הפרדיגמה הזו על פיה וכעת גורמים לחברות המדיה המסורתיות להתמוטט, שכן המשתמשים הוכיחו בהמוניהם שאין להם בעיה לצרוך תוכן דרך האינטרנט. המודל העסקי של הגן הסגור שהוכיח את עצמו דרך ההצלחה של אפל הוא האידיאל הנשגב כיום: לכלוא את הצרכן בתוך אקוסיסטם שמספק לו את צרכיו. אפל יצרה את הגן הסגור תוך שהיא שולטת על חוויית המשתמש דרך החומרה (מק ואייפון), התוכנה (iOS, אייטיונס ואיימסג') והתוכן (אפל מיוזיק ואפליקציות האפסטור).
החזון שהפציע בתחילת בועת הדוטקום על החיבור הכמעט מתבקש בין חברות הטכנולוגיה לחברות התוכן והמדיה, שהמיזוג של טיים וורנר ו-AOL היה המבשר שלו, מצליח להרים את עצמו רק היום. לא בכדי ורייזון, שכיום היא בעלי AOL, רכשה גם את יאהו: זה בעיקר היה בשביל הגישה לפלטפורמת תוכן אינטרנטי גלובלית. העתיד צופן לנו מנוי טריפל של גוגל או אמזון, ולא עבור HOT או yes. במלחמה שבין חברות מדיה לחברות הטכנולוגיה, נראה שהאחרונות ניצחו.