אלקסה, תעבירי ערוץ: אמזון נכנסת לטלוויזיה
החברה חשפה קו טלוויזיות שפותח בידי Element ויכלול את הסייעת החכמה אלקסה ושירותי הסטרימינג Fire TV. השליטה בטלוויזיות תתבצע בין היתר, באמצעות מיקרופון המותקן על השלט
אמזון הודיעה אתמול על השקת קו טלוויזיות חדש, שממותג תחת השם אמזון Fire TV. המכשירים מיוצרים בידי חברת Element ונשענים על מערכת הפייר TV - פלטפורמת הזרמת התוכן של אמזון שמקבילה ל-Hulu. הפלטפורמה כוללת את אלקסה, הסייעת החכמה שפיתחה אמזון.
- גוגל רוצה להכניס את יוטיוב Red לשוק הטלוויזיה הישראלי
- האם אמזון גנבה את עיצוב ה-Echo Show?
- אמזון תשלם רבע מיליון דולר למי שימציא עבורה רובוט-מחסנאי
ניתן לשלוט על הטלוויזיות ישירות בפקודות קוליות בזכות מיקרופון שמורכב על גבי השלטים. הטלוויזיות עצמן נמכרות במחירים נוחים יחסית, שעומדים על כ-450 דולר למסך 43 אינץ'. חברת Element עצמה היא יצרנית אלקטרוניקה אמריקאית, שקמה ב-2012 ומתמקדת בטלוויזיות ורמקולים ביתיים. בתוך כך, חשפה אמזון גרסה חדשה לטאבלט ה-Fire שלה, שהיא קצת יותר דקה וקלה מקודמתה ומחירה עומד על 50 דולר.
פלטפורמת התוכן שמוטמעת בטלוויזיות החדשות מתבססת על היצע התוכניות והסרטים של אמזון פריים וידאו, שזמינה גם בישראל. בין השאר מדובר בשירות VOD שכולל סדרות מקוריות וקנויות וכן סרטים ותכניות טלוויזיה ממקורות שונים.
אמזון השלימה השנה כניסה מרשימה לעולם המדיה והתוכן עם אוסקר ראשון לסרט שהופק על ידה ("מנצ'סטר ליד הים") והשקת הגרסה החדשה של תכנית הטלוויזיה הפופולרית טופ גיר, שהתאמה לפורמט אמזון פריים וזכתה להצלחה גדולה.
השילוב של הפלטפורמה בטלוויזיות עשוי לעודד חברות טכנולוגיה אחרות להגביר את פעילותן בתחום (עד כה, נטפליקס היא היחידה שמחזיקה בקהל מנויים גלובלי מלבד אמזון). למשל, גוגל השיקה את שירות יוטיוב Red וגוגל TV שצפויים להתרחב ומיקרוסופט העניקה לפלטפורמת האקסבוקס שלה יכולות סטרימינג.