$
מכשירים ומדריכים

האם אמזון גנבה את עיצוב ה-Echo Show?

הבן האחרון במשפחת הרמקולים החכמים של החברה עומד במרכזה של שערוריה: לטענת Nucleus, סטארט-אפ קטן בו השקיעה אמזון, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ניצלה את הקרבה שלה לתכנוני המוצר כדי להעתיק אותו

ויקי אוסלנדר 12:1511.05.17

אמזון חשפה רק לפני יומיים רמקול חכם חדש - וכבר ניצבת כעת בפני האשמות כי מדובר בהעתקת מוצר שפיתח סטארט-אפ קטן בו היא השקיעה. ענקית הטכנולוגיה הציגה את האקו שואו, רמקול שמסוגל להתחבר ליתר רכיבי הבית החכם וכולל את הסייענית החכמה אלקסה.

מה שמיוחד ברמקול הוא מסך מגע 7 אינץ' עם מצלמה, מה שהופך אותו לווידאופון/אינטרקום ביתי - מוצר שדומה באופן מפתיע לזה שהשיקה חברת Nucleus באוגוסט האחרון.

 

החברה הקטנה פיתחה אינטרקום שפועל על רשת אלחוטית, מצויד במסך מגע ותומך גם הוא באלקסה. לשני המוצרים, של אמזון ו-Nucleus, מאפיינים דומים מורכבים יותר יכולת Drop in, מה שמאפשר למשתמש בקצה אחד של האינטרקום להתחיל שיחת וידאו עם צד אחר מבלי שהשני יצטרך לענות לה. "הלסת שלי נשמטה כשראיתי את הדרופ-אין", אמר ג'ונתן פרנקל, מנכ"ל ומייסד Nucleus, למגזין גיזמודו. "מענה אוטומטי היה המאפיין המרכזי של המוצר שלנו מהיום הראשון. זה ההבדל העיקרי ביננו וסקייפ".

 

אקו שואו של אמזון אקו שואו של אמזון צילום: Wired

 

המשקיעה הכי גדולה ב-Nucleus

 

כיצד הכירה אמזון את המוצר של Nucleus בצורה מפורטת? קרן אלקסה השייכת לאמזון הובילה את סבב הגיוס האחרון של Nucleus בספטמבר 2016 שהסתכם ב-5.6 מיליון דולר והיום אמזון היא המשקיעה הגדולה ביותר בחברה. לפי פרנקל, החברה ניהלה שיחות ארוכות עם אמזון על המוצר שלהם והם אף שיתפו אותה בהליכי הפיתוח. "כמשקיעה היה לאמזון גישה. הם ידעו אילו דברים אנחנו מפתחים ואילו דברים אנחנו מתכננים לפתח. ידענו שהם עובדים על מוצר שכולל מסך מגע, אבל לא ידענו עד כמה הוא יהווה תחרות למוצר שלנו".

 

שתי החברות מציעות את המוצר למכירה באמזון; כמובן שענקית הטכנולוגיה יכולה להציע מחיר תחרותי יותר שעומד על 230 דולר למערכת, לעומת מחיר של 249 דולר של Nucleus. מה שצפוי לפגוע עוד יותר במכירות של הסטארט-אפ הקטן. עם זאת ב-Nucleus לא מוכנים לציין אם הם יתבעו את אמזון על פגיעה בקניין רוחני. פרנקל רק הסכים לומר כי "הכל על השולחן. הגישה העדיפה עלינו היא לחבור עכשיו לחברות שמהוות איום על אמזון".

 

לא ברור אם אמזון אכן גנבה את העיצוב בכוונה, אך הפרשה עלולה להפוך לגורם מרתיע עבור סטארט-אפים קטנים אחרים. אמזון פתחה את תוכנת אלקסה למפתחים חיצוניים כדי שאלו יעשירו את המערכת במוצרים נלווים נוספים. אם יעלה חשש בסביבת המפתחים כי אמזון מעתיקה בבריונות מוצרים שהם הוגים הם עלולים לבחור להתרחק מהחברה ולהציע את המוצרים שלהם למתחרים כמו אפל או גוגל. מאמזון נמסר: "לא קיבלנו את הרעיון מ-Nucleus. אלקסה נמצאת על מסך מגע זה זמן מה ב- Fire TV וב-Fire tablet, זה מהלך טבעי שהיא תהיה עכשיו על מכשירים אחרים כדי להוסיף לחוויית המשתמש".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x