Waymo ו-Lyft יכניסו את המכונית האוטונומית למיינסטרים
ברית חדשה בתחום טכנולוגיות הנסיעה האוטונומית: שתי החברות - חטיבת הרכב של אלפבית ומפעילת אפליקציית הנסיעות - צפויות לקיים יחדיו מבחני כבישים, פרויקטים ועוד. השותפות החדשה צפויה לאיים על אובר, המתחרה בשתיים
- מסתערת על הכביש: אינטל רוצה לבנות מוח שבבי למכוניות אוטונומיות
- המכונית האוטונומית של באידו תעלה לכביש ביולי הקרוב
בשלב זה, לא ברור אילו מוצרים ושירותים יניב הסכם, או מתי ייחשפו תוצאותיו. עם זאת, שיתוף פעולה אפשרי יכול לכלול שילוב כלי רכב אוטונומיים של וויימו בצי הרכבים של ליפט, כך שמשתמשים באפליקציה של החברה יוכלו להזמין נסיעות ברכב אוטונומי כמו שהם מזמינים נסיעה רגילה. זהו המודל שמפעילה אובר (Uber) לבחינת טכנולוגיית המכוניות האוטונומיות שלה, שיצא לדרך בפיטסבורג בקיץ שעבר ומאז התרחב לסן פרנסיסקו ולאריזונה.
"לוויימו יש את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית הטובה ביותר, ושיתוף הפעולה אתה יאיץ את החזון המשותף שלנו לשיפור חיים באמצעות התחבורה הטובה בעולם", נמסר מליפט לניו יורק טיימס. מוויימו נמסר: "החזון והמחויבות של ליפט לשיפור הצורה שבה ערים נעות יסייעו לטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של וויימו להגיע ליותר אנשים ביותר מקומות".
אובר נשארת מאחור
שיתוף הפעולה מהווה מכה קשה לאובר. אפליקציית הזמנת הנסיעות הגדולה בעולם היא היריבה המרכזית של ליפט, שמחזיקה בנתח שוק קטן בהרבה. במקביל, בחודשים האחרונים מנהלת וויימו תביעה מתוקשרת נגד אובר. בתביעה נטען בין השאר כי בעת שמנהל פעילות הרכב האוטונומי של אובר, אנתוני לבנדובסקי, עבד בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל (לפני שזה הופרד לחברה העצמאית וויימו בדצמבר האחרון), הוא גנב מספר עצום של מסמכים ובראשם מידע על מערכות ה-LiDAR שפתחה החברה.
לבנדובסקי, כך נטען, השתמש במידע הזה על מנת להקים בתחילת 2016 את מפתחת המשאיות האוטונומיות אוטו (Otto), שבין מייסדיה נמנה גם הישראלי ליאור רון. באוגוסט שעבר רכשה אובר את אוטו בעסקת ענק של 680 מיליון דולר. לפי התביעה, לבנדובסקי ואובר עמדו בקשר עוד בעת עבודתו בגוגל.
העסקה היא האחרונה בשורה של עסקאות ושיתופי פעולה משמעותיים שארעו בחודשים האחרונים בתחום הרכב האוטונומי. המהלך המשמעותי ביותר היה רכישת מובילאיי הישראלית על ידי אינטל, בעסקה של 15 מיליארד דולר.
ליפט עצמה מקיימת כבר שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס, שהשקיעה בחברה חצי מיליארד דולר, במסגרתו עתידה ליפט לבחון מכוניות אוטונומיות לחברה. לוויימו שיתוף פעולה עם כמה יצרניות רכב דוגמת פיאט-קרייזלר, שמפתחות אתה מכוניות אוטונומיות שמבוססות על הטכנולוגיה של גוגל. שיתוף פעולה משמעותי נוסף הוא זה שבין Gett (לשעבר גט טקסי) עם פולקסווגן, שהשקיעה בחברה הישראלית 300 מיליון דולר.