המכונית האוטונומית של באידו תעלה לכביש ביולי הקרוב
הענקית היפנית הולכת בעקבות גוגל; חשפה את אפולו, פלטפורמת חיישנים, תוכנה ושירותי ענן שנועדה ליצרני מכוניות אוטונומיות. בנוסף, קראה באידו למפתחים בתחום להצטרף אליה, כדי להוזיל עלויות ולהנגיש את הטכנולוגיה
- עוד צרות לאובר: מכונית אוטונומית של החברה הייתה מעורבת בתאונה
- Bosch ו-Nvidia יפתחו בינה מלאכותית לרכב אוטונומי
- תשאירו את הידיים על ההגה
פלטפורמת אפולו נועדה להעניק לבאידו ראש גשר בשוק השירותים הטכנולוגיים לרכב האוטונומי, בו כבר החלו לפעול מתחרות כגוגל, טסלה ואובר.
באידו הציגה מדיניות של פתיחות ושיתוף פעולה - וקראה לחברות נוספות להציג פיתוחי מצלמות וחיישנים ולהצטרף אליה, בין היתר במטרה להוריד עלויות פיתוח ולהנגיש את הפלטפורמה ואת הרכב האוטונומי עצמו.
החברה החלה לפעול בזירת הרכב בשנים האחרונות וביצעה ניסוי במכונית אוטונומית ראשונה ב-2015, בסין. בספטמבר 2016 קיבלה אישור לביצוע ניסויי רכב אוטונומי גם בקליפורניה, היכן ששוכנת מעבדת הבינה המלאכותית של הענקית הסינית. באידו גם השקיעה 150 מיליון דולר ביחד עם פורד בסטארט-אפ בתחום הטכנולוגיה למכונית.
באיידו היא מעצמת אינטרנט ששולטת בשוק החיפוש הסיני ושוויה עומד על כ-60 מיליארד דולר. החברה החלה את דרכה כמנוע חיפוש המתחרה בגוגל ועם הזמן הפכה לשחקנית חשובה בתחומי טכנולוגיה רבים. באוקטובר האחרון החליטה למסד את ההשקעות שלה בתחום השירותים המקוונים והכריזה על הקמת קרן השקעות ייעודית, המנהלת נכסים בהיקף שלושה מיליארד דולר - מתוכם 200 מיליון דולר הוקצו להשקעות במיזמי בינה מלאכותית.