סנאפצ'ט מצמצמת פערים מול פייסבוק - ותציג תוכן שלא נמחק אחרי שניות
כ-70% מבני ה-18 עד 24 בארה"ב משתמשים באפליקציה - נתונים מעודדים לסנאפ, מפעילת האפליקציה, רגע לפני פרסום הדו"ח הרבעוני הראשון מאז הנפקתה. בתוך כך, נודע כי בקרוב תציג סנאפצ'ט תוכן שלא נמחק לאחר 10 שניות
- כשליש ממשתמשי סנאפצ'ט בארה"ב נטשו את פייסבוק
- סנאפ תשלם 7.7 מיליון דולר עבור פטנט של מובלי שייסד משה חוגג
- AppsFlyer חתמה על הסכם למדידת פרסום באפליקציית סנאפצ'ט
מדובר בחדשות מעודדות לחברה האם, סנאפ, שתפרסם הערב את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז ההנפקה. בשבועות שחלפו מאז השלמת ה-IPO של החברה, לפני כחודשיים, רשמה המניה ביצועים חלשים, והיא נסחרת כיום מתחת למחיר ההנפקה. בשוק ממתינים בציפייה לנתוני הדו"ח הראשון, ובעיקר לראות האם מגמת ההאטה בצמיחת ההכנסות של החברה שנרשמה בחציון השני של 2016, נבלמה.
אף שהנתונים שהתפרסמו הלילה לא צפויים להשפיע על המחסר במניה, הם מחזקים את הנארטיב של סנאפ, שלפיו אף שלאפליקציית המסרים הזמניים יש מספר משתמשים קטן יותר מפייסבוק, מדובר בקהל איכותי ומפולח יותר שמהווה יעד טוב יותר בעבור מפרסמים.
לפי הנתונים, 59% מבני 12 עד 17, 68% מבני 18 עד 24, ו-42% מבני 25 עד 34 עושים שימוש בסנאפצ'ט לפחות פעם בחודש, מדי חודש לאורך השנה. זאת, לעומת 64%, 77% ו-84% בקבוצות הגיל המקבילות בפייסבוק. אף שלרשת החברתית יש הרבה יותר משתמשים בקבוצת הגיל השלישית, מספר בשתי הקבוצות הראשונות לא גבוה באופן משעותי מאוד לעומת סנאפצ'ט. וזאת, בשעה שלפייסבוק יש 182 מיליון משתמשים פעילים ביום בארה"ב ובקנדה, לפי הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה, לעומת יותר מ-60 מיליון בלבד אצל סנאפצ'ט, לפי נתונים שפורסמו בספטמבר.
בינתיים, ממשיכה סנאפצ'ט לעדכן את יכולות הפלטפורמה שלה והשיקה אמש פיצ'ר שמאפשר למשתמשים לשלוח תמונות וסרטונים שלא ייעלמו אוטומטית אחרי 10 שניות או שתי צפיות. "הרגשנו את התסכול של חוסר היכולת ליהנות מ-Snap גם אחרי צפייה חוזרת", נכתב בפוסט בבלוג הרשמי של האפליקציה. "רצינו לתת לכם את האופציה לאפשר למכותבים ליהנות מהסנאפ שלכם כמה שהם רוצים. אחרי שהחבר יגמור לצפות בסנאפ ויסגור אותו, הוא יימחק כרגיל".