כשליש ממשתמשי סנאפצ'ט בארה"ב נטשו את פייסבוק
דו"ח חדש חושף ש-35% מהמשתמשים האמריקאים ביישום הצ'ט הפופולרי מתמקדים רק בה - בעוד 46% אינם פעילים באינסטגרם ו-61% ויתרו על פעילות ביוטיוב. האם ישתקפו הנתונים בדו"ח הרבעוני שתפרסם החברה בשבוע הבא?
35% ממשתמשי סנאפצ'ט בארה"ב לא פעילים במקביל בפייסבוק - כך לפי נתונים של חברת האנליטיקה App Annie, שמפרסמת בלומברג.
- סנאפ תשלם 7.7 מיליון דולר עבור פטנט של מובלי שייסד משה חוגג
- AppsFlyer חתמה על הסכם למדידת פרסום באפליקציית סנאפצ'ט
- חתיכת סיפור: סנאפצ'ט המציאה את Stories אך אינסטגרם עקפה אותה במספר המשתמשים
בשבוע הבא עתידה סנאפ, החברה האם של אפליקציית המסרים הזמניים, לפרסם את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז ההנפקה. השוק לא הגיב בצורה חיובית להנפקה, והמניה שהונפקה בכ-24.5 דולר נסחרת היום בכ-21.8 דולר. זאת, על רקע נתונים כספיים לא מרשימים שהובאו במסמכי התשקיף והעובדה שהחברה טרם רשמה רווח.
בנוסף, הושפעה תגובת השוק מהתחרות העזה של סנאפ עם פייסבוק, שבמרכזה העתקת Stories, התכונה שמשמשת כפלטפורמת ההכנסות העיקרית של סנאפצ'ט, לכל השירותים של החברה – אינסטגרם, ווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר והרשת החברתית עצמה.
הנתונים שמתפרסמים כעת יכולים לסייע לסנאפ בפנייה למפרסמים, שכן הם מדגישים את הבידול של סנאפצ'ט ואת האפשרות להגיע לקהלים חדשים שלא נמצאים בשירותים הוותיקים יותר. הנתונים של App Annie מתייחסים לממוצע יומי ברבעון הרביעי של השנה, במהלכו היו לסנאפ 60 מיליון משתמשים פעילים ביום בארה"ב ובקנדה. בנוסף ל-35% שאינם פעילים בפייסבוק, 46% ממשתמשי סנאפצ'ט לא פעילים באינסטגרם, ו-61% לא פעילים ביוטיוב.
"משתמשי סנאפצ'ט נוטים להשתמש בה לרגעים חולפים יותר, בשעה שפייסבוק ואינסטגרם משמשות אותם לעיצוב דמותם המקוונת", אמר לבלומברג הארי קארגמן, מנכ"ל Kargo, שמנהלת פעילות פרסום במובייל לחברות מדיה. "ככה צריכים מפרסמים לחשוב על הבחירות שלהם. האם אתה רוצה להיות בסביבה מלאת השאיפות של אינסטגרם, או בסביבה אמיתית של קשר ישיר בסנאפצ'ט? אלו שתי מטרות שונות מאוד".