IBM משיקה גרסה של ווטסון לניתוח קמפיינים שיווקיים על בסיס בינה מלאכותית
הפתרון החדש יוצע כשירות ענן וייועד לניתוח של התנהלות לקוחות והשפעתה על העסק. התובנות שיופקו יאפשרו לשפר את הביצועים של קמפיינים קיימים ויחליפו במידה מסוימת את האנליסטים
- פלאפון מטמיעה מערכת ניהול שיווק מבוססת על ווטסון של IBM
- כשווטסון פגש את איינשטיין: IBM וסיילספורס מאחדות כוחות בתחום ה-AI
- IBM הופכת את ווטסון להאקר וממנפת את יכולותיו בתחום הסייבר
חבילת הכלים כוללת תובנות אודות קהל היעד, באמצעות כלי קוגניטיבי. כלי זה חושף תחזיות על בסיס נתוני הלקוחות, כפי שנצברו בהתנהלות אותה הם מנהלים בערוצים השונים, לרבות דוא"ל, דיגיטל, מדיה חברתית ובחנות עצמה, וכן משתנים הנוגעים ללקוחות עצמם. המידע מתעדכן באופן שוטף וחושף פרופילים חדשים של קהלי יעד ומגזרי לקוחות, ככל שהנתונים הנוגעים להתנהלותם משתנים.
כתוצאה מהעדכון המתמיד הזה, מקבלים המשווקים תמונה מקיפה של פוטנציאל תגובת הלקוחות לקמפיין חדש, על בסיס התנהגות אותם לקוחות בעבר. כך, למשל, ניתן לנבא כי לקוחות הנמנעים באופן עקבי מפתיחת הודעות דוא"ל בקמפיינים שיווקיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לערוק אל ספקים אחרים. זאת בהשוואה למשל ללקוחות המחזירים מוצרים באופן קבוע.
תובנות אלה מסופקות באמצעות לוח מחוונים, הכולל פרטים אודות ההקשר בו נולדה התובנה ונימוקים העומדים מאחורי כל ממצא. המידע מאפשר למשווקים למקד קמפיינים שיווקיים המתוכננים במיוחד לכל קבוצת לקוחות, תוך הצעה רלוונטית שתאפשר לשמר את נאמנות הלקוחות האלה. השימוש בווטסון מאפשר לצוותי השיווק להימנע מהצורך בפילוח סטטי של השוק, שאינו מתחשב במשתנים כמו לקחי התקשרות קודמת של אותם לקוחות עם מותג מסויים.
התוכנה חוסכת את הצורך להמתין לעבודתם של אנליסטים המנתחים את המידע ומטפלים בהצגתו למנהלים: ווטסון לומד עם הזמן, מעדכן את נתוני הפילוח השונים באופן אוטומטי, ומציג אותם במתכונת נוחה לשימוש. מזי גלאור, סמנכ"ל שיווק ותקשורת ב-IBM ישראל הסבירה כי: "החידוש שווטסון מביא עמו לעולם השיווק הוא שינוי כללי המשחק ביצירת מהלכים שיווקיים אפקטיביים. כפי שווטסון מסייע בזמן אמת לרופאים בהתאמת הטיפול למטופל – כך הוא יעזור לאנשי שיווק להתאים את המהלך השיווקי לקהל היעד בצורה פרטנית".