פלאפון מטמיעה מערכת ניהול שיווק מבוססת על ווטסון של IBM
המערכת שעלותה 3 מיליון שקל תשמש לתקשורת שיווקית בשלל אפיקים מול לקוחות החברה. יישום והטמעת הפרויקט בחברת פלאפון נערך ע"י חברת Be2See
- פלאפון ביצעה ניסוי ראשון בטכנולוגיית דור חמישי בסלולר
- ביה"ד הורה לעובדי פלאפון שלא לנקוט בעיצומים
- עובדי פלאפון מחריפים את העיצומים: לא ישחררו מכשירים שתוקנו
החברה הסבירה שסנכרון המידע במערכת החדשה יאפשר ליצור ללקוחות חווית שירות אישית יותר עם הצעות ומסרים רלוונטיים ומותאמים, בהתאם לצרכים המשתנים. המערכת תאפשר להעביר מסרים בצורה חכמה ואוטומטית, במגוון ערוצים קיימים וחדשים ובפלטפורמות דיגיטליות ומסורתיות כגון: SMS, מיילים, הודעות PUSH, רשתות חברתיות, באתר החברה, באפליקציות ועוד. ההצעות והמסרים ישולבו בפלטפורמות שהחברה סבורה שמתאימות ללקוח על פי הניתוח של אופי הפעילות שלו בידי החברה.
הפתרון מאפשר את ניהול פעילות השיווק הרב ערוצי בצורה אוטומטית, תוך יכולת תכנון וניהול קמפיינים ללקוחות בערוצים השונים. המערכת תשתלב בכל אחד מהשלבים של הקמפיין השיווקי ובאמצעותה, פלאפון אומרת שהיא תרחיב את יכולותיה לפנות באופן מדויק ללקוחות, על בסיס צרכיהם. אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון הסביר ש"יכולת ניתוח המידע העצום הקיים אצלנו, יחד עם טכנולוגיות דוגמת Marketing Automation יאפשרו לנו לפעול באופן אישי ומותאם יותר לצרכי לקוחותינו."
עם זאת לשאלת "כלכליסט", החברה הסבירה שהמידע של הלקוח מתבסס על המאגר של פלאפון עצמה ועל מידע שנאסף כאשר הלקוח יוצר קשר עם החברה למשל כדי לבדוק התאמה של מוצר מסוים או שינוי של תמהיל המוצרים במנוי.עוד הסבירה החברה שהמערכת נועדה למנוע מצב של "הטרדה" שחווים לקוחות מסויימים. "במקרה למשל שהלקוח מביע חוסר עניין אם דרך התעלמות או דרך סירוב, המערכת תדע להפסיק את ניסיונות השיווק באופן אוטומטי."
יישום והטמעת הפרויקט בפלאפון התבצע על ידי Be2See, המתמחה בשיווק רב ערוצי וכן בהטמעת מערכת IBM Marketing Automation. החברה מסרה שהיקפו הפיננסי הפרויקט שיימשך מספר שנים יעמוד על היקף של 3 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות.