IBM הופכת את ווטסון להאקר וממנפת את יכולותיו בתחום הסייבר
ענקית הטכנולוגיה השיקה מספר יכולות חדשות למערכת המחשוב הקוגניטיבית שלה שכוללות בין השאר מחקר אבטחת מידע, צ'אט-בוט וסייען אישי קולי בשם Havyn
- מתכוננת למלחמה הבאה: בריטניה מכניסה את הסייבר לתכנית הלימודים
- "גם מדינות עניות יכולות לפתח נשק סייבר"
- "בתחום הסייבר המתחרה העיקרי שלך הוא לא חברה אחרת - זה ההאקרים"
לדברי IBM, אבטחת מידע בארגונים גדולים מתבססת לא פעם על סריקת וניטור מאות אלפי אירועים שמתרחשים ברשת הפנימית מדי יום. שימוש בווטסון יספק לארגונים אלו קו הגנה נוסף, שכן יכולת הניטור המתקדמת שלו תאפשר לזהות פריצות וניסיונות חדירה, וכן להציע את התגובה הטובה ביותר. "מדובר במהלך פורץ דרך", אמר לפורצ'ן מנהל חטיבת האבטחה של ווטסון, מארק ון זדלהוף. "ווטסון לאבטחת מידע יאפשר ללקוחות לסרוק אירועים אלו במהירות ולקבל מידע מדויק יותר".
המערכת החדשה כבר נמצאת בשימוש ניסיוני אצל 50 חברות, ועתה תהיה זמינה בצורה רחבה. לפי ון זדלהוף, אחד מהלקוחות שמשתמש במערכת זיהה באמצעותה מתקפה נגד 34 לפטופים של החברה, שבוצעה באמצעות נוזקה חדשה. היעד המועדף על החברה הוא תאגידים גדולים, אבל לדברי IBM גם חברות עם 100 עובדים בלבד יכולות ליהנות מיתרונותיה.
חידוש בולט נוסף בתחום הזה, הוא צ'אט-בוט העושה שימוש ביכולות ניהול השיחה של ווטסון על מנת לתקשר עם לקוחות ולתת מענה לפניות טלפוניות אל מוקדי האבטחה. במקביל, חשפה החברה פרוייקט מחקר חדש, שזכה לשם – Havyn, במסגרתו מפתחים מומחי החברה "סייען אישי מונחה קול בנושא אבטחה". המערכת החדשה ממנפת את טכנולוגיית השיחה של ווטסון, על מנת לנהל שיחות מורכבות יותר עם מומחי אבטחה, לפעול על פי פקודות קוליות ולהשלים את עבודת המומחה.
אלון בילורובסקי, מנהל קבוצת Security Solutions ב-IBM ישראל הסביר, "מחקר עדכני של IBM מצא שצוותי אבטחה בארגונים עומדים בממוצע מדי יום מול 200,000 אירועי אבטחה – ומבזבזים מדי שנה 20,000 שעות בטיפול בהתראות שווא. הצורך בטכנולוגיות קוגניטיביות בתחום תפעול מרכזי האבטחה יהיה קריטי על מנת להתמודד עם ההכפלה הצפויה בחמש השנים הקרובות במספר אירועי האבטחה, ולנוכח הידוק הרגולציה הכלל-עולמית."