האנליסטים התחילו לסקר את סנאפ: מה הם ממליצים?
גופי השקעות גדולים כמו מורגן סטנלי וגולדמן זאקס ממליצים על קנייה של מניית חברת הטכנולוגיה במחיר של 28 דולר. החתמים הגדולים הרוויחו 85 מיליון דולר עמלת הנפקה, היום נסחרת סנאפ במחיר של 24 דולר למניה
שישה גופים גדולים, ביניהם מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, דויטשה בנק וסיטיגרופ החלו לסקר אתמול את חברת הטכנולוגיה סנאפ ופרסמו המלצות "קנייה". שני גופים נוספים פרסמו המלצות ראשונות של החזק ואחד של מכירה. מרבית הגופים המדוברים שימשו כחתמים בהנפקת סנאפ שהתרחשה רק בתחילת החודש. עמלת החתמים הסתכמה בכ-85 מיליון דולר.
- עוד ניסיון של גוגל בתחום הרשתות החברתיות: עובדת על אפליקציית עריכת תמונות שיתופית
- סנאפ בשיתוף פעולה נוסף: אולפני MGM יפיקו עבורה סרטונים לסמארטפון
- מחיק מדי: חוסר שביעות הרצון של המפרסמים מסנאפצ'ט מעלה ספק לגבי עתידה
מורגן סטנלי, ששימש החתם המוביל בהנפקה, קיבל לידיו כ-26 מיליון דולר עמלה. בנק ההשקעות כתב בהמלצתו כי לסנאפ צפויה תשואת יתר על פני השוק שבו היא פועלת וקבע מחיר יעד של 28 דולר למניה. ההמלצות החיוביות הגיעו בזמן טוב לסנאפ שמנייתה סובלת מתנודתיות, אחרי שהונפקה במחיר של 17 דולר למניה, זינק המחיר ביומיים הראשונים למסחר בה ב-59% ל-27 דולר ושווי החברה ל-31 מיליארד דולר. מאז, נפלה המניה בחדות והיום היא נסחרת במחירים של בין 22 ל-24 דולר למניה.
בהמלצה של מורגן סטנלי מציינים בבנק ההשקעות כי אף שהם מניחים כי החברה לא תרשום רווחים עד 2020, יש לסנאפ את היכולת לייצר רווח מהמשתמשים שלה שמגלים, לטענת מורגן סטנלי, מעורבות גבוהה מאוד באפליקציה סנאפצ'ט (המוצר העיקרי של סנאפ). הנפקת סנאפ היתה הראשונה בבורסת ניו יורק לשנת 2017 וההנפקה הגדולה ביותר לפי שווי שוק בבורסה של חברת טכנולוגיה מאז עליבאבא ב-2014.
בתשקיף שפרסמה סנאפ לקראת הנפקתה דיווחה החברה על האטה בצמיחת כמות המשתמשים באפליקציית סנאפצ'ט. סנאפ אף ציינה כי היא רואה את מקור הצמיחה שלה לא במשתמשים חדשים אלא ביכולת להגדיל את הכנסותיה מהמשתמשים הקיימים שלה – מרביתם בארה"ב – שוק הפרסום הדיגיטלי הגדול ביותר. זאת בשונה מפייסבוק למשל שפועלת להרחיב את הפריסה העולמית שלה .
בעקבות האטה בהיקף המשתמשים סבלה החברה מביקורות והמלצות מכירה מאנליסטים שונים. היום יש על מניות החברה פוזיציות שורט בהיקף 600 מיליון דולר, משמע סוחרים מתוחכמים מאמינים כי מחיר המניה צפוי דווקא לרדת. גל ההמלצות החיוביות הנוכחי של גופי ההשקעות הגדולים החזיר קצת רוח למפרשי המניה שנסחרה סביב המחיר שבו עמדה ימים ספורים אחרי שהונפקה.
לפי הערכות של חברת מחקר הפרסום הדיגיטלי eMarketer סנאפ צפויה לרשום ב-2017 הכנסות מפרסום בהיקף של כ-770 מיליון דולר, נפילה של 4% מהתחזיות הקודמות. פרסום דיגיטלי היווה 96% מהכנסותיה של סנאפ ב-2016 שעמדו על 404.5 מיליון דולר ו-98% בשנת 2015.