מאקרו טכנולוגי
מחיק מדי: חוסר שביעות הרצון של המפרסמים מסנאפצ'ט מעלה ספק לגבי עתידה
המפרסמים לא ממש מרוצים מביצועי הפרסום בסנאפצ'אט. אם החברה לא תציע שיפור משמעותי, היא עשויה לסבול מירידה באמון המשקיעים בהמשך הדרך
- ווטסאפ עושה אחורה פנה ומחזירה את הודעת הסטטוס הטקסטואלית
- מחקר: סנאפ צפויה להכניס 4% פחות מפרסום השנה
- חקר ביצועים: הנפקת סנאפ - לא בועה, אופוריה
הסקר בחן את החזר ההשקעה מהצגת פרסומות בשירותים טוויטר, פייסבוק, גוגל, לינקדאין, יאהו, AOL, יוטיוב וסנאפצ'ט. מבין אלו, רק AOL קיבל ציון גרוע מזה של סנאפצ'ט, שעמד על 3.43 מתוך 8. גוגל ופייסבוק הוצבו בראש הרשימה. לדברי מפרסמים, ההחזר הנמוך מפרסום בסנאפצ'ט נובע מתחרות גוברת מצד אינסטגרם, קושי במדידת ביצועים, מיקוד גרוע וירידה בפעילות המשתמשים.
בנוסף, בשעה ש־64% מהנשאלים אמרו שהם מעוניינים לפרסם באינסטגרם, רק 37% מהם הביעו עניין לפרסום בסנאפצ'ט. ההשוואה אינה מקרית. בקיץ שעבר השיקה אפליקציית התמונות של פייסבוק חיקוי לתכונות Stories של סנאפצ'ט, והיא אחראית לפי ההערכות לחלק ניכר מההאטה בצמיחת אפליקציית המסרים.
סנאפ יצאה לבורסה עם שנתיים בלבד של הכנסות מהותיות, בלי אף רבעון רווחי וכשקצב הצמיחה של הכנסותיה בהאטה. היא מנסה לפתח פעילות בתחומים חדשים כמו משקפי השמש המצלמים ספקטקלס, אולם ההכנסות מפרסומות נועדו להיות לכל הפחות החמצן שיאפשר לה להחזיק בינתיים את הראש מעל המים.
הסקר העדכני מעלה חשש שסנאפ לא יכולה לסמוך על ההכנסות מפרסומות לאורך זמן. אם החברה לא תבצע שינוי כיוון מהותי ולא תהפוך את הפרסום בה למשתלם יותר, המפרסמים עלולים לעזוב בקצב מהיר במיוחד. לאף אחד מהם אין חיבה מיוחדת לסנאפ, ולחברה הצעירה אין מקל גדול משמעותי לאיים בו עליהן.
כמובן שסנאפ עוד יכולה להציל את עצמה. לא חסרות חברות שסבלו מביצועים נמוכים בתחום הפרסומות אך השתפרו הודות לפיתוח כלי אנליטיקס ומיקוד חזקים יותר. אבל אם זה לא יקרה במהירות והמגמה הנוכחית תימשך, ייתכן שההספדים לסנאפ יגיעו מוקדם מהצפוי.