מחקר: סנאפ צפויה להכניס 4% פחות מפרסום השנה
כוכבת הנפקות הטכנולוגיה של תחילת 2017 מתקשה לעמוד בציפיות הגבוהות שעוררה במשקיעים. על מנת לקדם את האפליקציה היא חתמה עם Vice על הפקת סדרה שתשודר בה
- חקר ביצועים: הנפקת סנאפ - לא בועה, אופוריה
- חיקוי סנאפצ'ט מגיע גם לפייסבוק מסנג'ר
- מריח כמו בועה: מסרים מיידיים שווים יותר ממכוניות
אף שההכנסות הצפויות לסנאפ עדיין מהוות זינוק מרשים של 157% בהשוואה ל-2016, היא עדיין בחזקת דג קטן מאוד בשוק. סנאפ תחזיק ב-1.3% מהיקף הפרסום הדיגיטלי בארה"ב, רחוק מאוד מגוגל (40.7%) ופייסבוק (20%). שוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב צפוי לצמוח השנה ב-16% ולהסתכם ב-83 מיליארד דולר, כך על פי חברת המחקר.
בתשקיף שפרסמה סנאפ לקראת הנפקתה דיווחה החברה על האטה בצמיחת כמות המשתמשים באפליקציית סנאפצ'ט. סנאפ אף ציינה כי היא רואה את מקור הצמיחה שלה לא במשתמשים חדשים אלא ביכולת להגדיל את הכנסותיה מהמשתמשים הקיימים שלה – מרביתם בארה"ב – שוק הפרסום הדיגיטלי הגדול ביותר. זאת בשונה מפייסבוק למשל שפועלת להרחיב את הפריסה העולמית שלה.
בתוך כך, דיווחה סנאפ על סדרת מקור ראשונה שתשודר באפליקציה שלה: "Hungry Hearts". מדובר על סדרה בת שמונה פרקים באורך של עד כשש דקות כל אחד ובה יככב אקשן ברונסון, ראפר ושף לשעבר, כשדכן. סנאפ החלה לחזר אחרי חברות הפקה עוד באוקטובר 2016 כדי להביא לפלטפורמת המובייל שלה תכני וידיאו בז'אנרים מגוונים - מקומדיה, דרמה, ריאליטי ודוקומנטרי. חברת Vice Media תפיק את הסדרה שצפויה לעלות במהלך השנה הקרובה.
סנאפ הונפקה ב-1 במרץ השנה במחיר של 17 דולר למניה והיתה להנפקה הראשונה של 2017 בבורסת ניו יורק. ביומיים הראשונים זינקו מחיר המניה ב-59% ל-27 דולר ושווי החברה ל-31 מיליארד דולר. מאז, נפלה המניה בחדות והיום היא נסחרת במחיר של כ-20 דולר.