קליפורניה בדרך להסדיר את השימוש ברכב אוטונומי בכבישי המדינה
אחת המגבלות העיקריות לשימוש ברכבים אוטונומיים הוא הרגולציה הלא מותאמת. משרד הרישוי הקליפורני פרסם תקנות המאפשרות את השימוש בו אפילו ללא נהג אנושי, הגה או דוושות
- גוגל תובעת את אובר ואת Otto של הישראלי ליאור רון על גניבת סודות מסחריים ברכב האוטונומי
- מובילאיי תפתח ביחד עם HERE טכנולוגיות מיפוי לכלי רכב אוטונומיים
- פורד ובלקברי ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיה לרכב אוטונומי
"יותר יצרני רכב בודקים מכוניות אוטונומיות בקליפורניה מאשר בכל מדינה אחרת, והכללים המוצעים ישמרו את ההובלה שלנו עם טכנולוגיה זו", אמר מזכיר התחבורה של קליפורניה, בריאן קלי, בהודעה לעיתונות. "כללים אלו מגנים על בטיחות הציבור, מקדמים חדשנות וסוללים את הדרך לעתיד של בדיקה ופריסת כל רכב אוטונומיים".
הכללים מנסים לאזן בין דאגה לבטיחות הציבור להבנה שטכנולוגיה אוטונומית יכולה לשפר את הבטיחות והניידות ולעודד חדשנות. בין השאר הם יוצרים הליך רישוי שמחייב עמידה בדרישות פדרליות על מנת לבצע ניסויים ללא אדם ברכב. הם גם מגדירים את המסגרת לביצוע ניסויים אלו, קובעים את הדרישות שיצרני רכב נדרשים לעמוד בהן על מנת למכור מכוניות אוטונומיות שלא כחלק ממערך הניסוי ודנים בסוגיות מרכזיות כמו פריסת כלי הרכב, אחריות ואפילו פרסום של מכוניות אוטונומיות.
אישור הכללים נתון להליך שכולל שימוע ציבורי, שעתיד להיערך ב-25 באפריל. לאחר השימוע צפוי משרד הרישוי להשלים הליכים רשמיים נוספים ולהגיש את הכללים לאישור סופי. ההליך כולו צפוי להסתיים עד סוף השנה.
אף שקליפורניה אינה המדינה הראשונה שמאפשרת הפעלת מכוניות אוטונומיות ללא נהג ברכב (מישיגן העבירה חוק שמתיר זאת בדצמבר), מדובר במהלך חשוב לאור מרכזיותה של המדינה כמוקד לבדיקת רכבים אלו וכמדינת הבית של כמה מהשחקניות הבולטות בתחום, ובראשן Waymo של אלפבית, טסלה ואפל.