פורד ובלקברי ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיה לרכב אוטונומי
שתי החברות מתכוונות לפתח תוכנת הפעלה לרכבים אוטונומיים שמבוססת על פלטפורמת QNX הוותיקה של בלקברי, שנמצאת כיום בשימוש אצל כ-40 חברות מתחום הרכב
פורד ובלקברי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח תוכנת הפעלה עבור רכבים אוטונומיים. מדיוווח של סוכנות בלומברג אתמול עולה ששתי החברות כבר משתפות פעולה דרך פלטפורמת QNX של בלקברי שמהווה את הבסיס למערכת הבידור ברכביה של פורד. עם זאת, QNX נרכשה על ידי פורד בתיווכה של פנסוניק, ואילו כעת שיתוף הפעולה יתבצע ישירות.
- מתי נראה משאיות אוטונומית בישראל?
- "ישראל יכולה לעמוד בחזית ענף פיתוח המכונית האוטונומית"
- אובר מתכוננת למכונית המעופפת
פלטפורמת QNX משמשת כיום בעיקר במערכות בידור במכוניות, אך החברה מעוניינת להרחיב את יכולותיה גם לתחום הנהיגה במכוניות אוטונומיות. בלקברי עברה מהפך בשנתיים האחרונות: היא שינתה את האסטרטגיה שלה ומנסה להפוך מיצרנית חומרה וטלפונים לחברת תוכנה. מנכ"ל החברה ג'ון צ'ן אף הצהיר על כך בפומבי במספר הזדמנויות שונות בחודשים האחרונים.
QNX נמצאת בשימוש בקרב כ-40 יצרנים בתחום הרכב, ולפי הנתונים של בלקברי, מותקנת כבר בכ-60 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. הניסיון שהחברה צברה תוך כדי כך צפוי לאפשר לה להפוך לשחקנית משמעותי בתחום התוכנה לרכבים. היכולות של QNX בתחום הפכו את מהנדסי החברה לסחורה חמה בתחום, ואפל אפילו הצליחה לשכנע כשני תריסר מהם להצטרף לפרויקט הרכב האוטונומי שלה.
עבור פורד, הרכב האוטונומי הוא אתגר משמעותי. היצרנית האמריקאית מקווה ללמכור כ-100 אלף מוניות אוטונומיות עד 2021. היא מתכננת למכור רכבים אוטונומיים לצרכנים כבר מאמצע העשור הקרוב. שיתוף הפעולה עשוי גם לסלול את הדרך עבור בלקברי להסכמים נוספים עם יצרניות אחרות.