פרסומות בשיחה: פייסבוק מכניסה מודעות למסנג'ר
הרשת החברתית החלה בתהליך של הצגת מודעות באפליקציית המסרים באותו פורמט בו הן מופיעות בניוזפיד. למסנג'ר מיליארד משתמשים אך עד כה היא לא ייצרה לחברה הכנסות ישירות
- הוגו ברה יוביל את חטיבת המציאות המדומה של פייסבוק
- מרכז הנתונים השלישי של פייסבוק מחוץ לארה"ב יבנה בדנמרק
- תוכנית אישית: פייסבוק מאריכה את השידורים
אחת הסיבות לזהירות שהחברה נוקטת בבדיקת המהלך הן חששות שהביעו בעבר משתמשים ברשת החברתית מפני ניטור מלות מפתח בשיחות לצורך מיקוד הפרסום שעלול לפגוע בפרטיותם. "גם הרעיון של מודעות בניוזפיד נראה לאנשים כחדירה לפרטיות בתחילת הדרך, ולכן אנחנו בודקים את זה. אנחנו לא רוצים לגרום למשתמשים שמץ של תחושה כזו".
עד כה האפשרות של פרסום במסנג'ר ובווטסאפ (השייכת גם היא לחברה) נידונה בעיקר בהקשר של הודעות ממומנות, כאשר במסנג'ר הן שולבו במידה מוגבלת באמצעות בוטים, רק לאחר שהמשתמש יזם את השיחה הראשונית עם הבוט.
פייסבוק הכחישה עד כה בתוקף דיווחים על ניטור מלות מפתח בשיחות וגם לאחר הכנסת המודעות היא טוענת כי לא תתבצע פרקטיקה כזו. מבדיקת "כלכליסט", עם זאת, עולה כי החברה מנטרת קישורים לדפים המשולבים בשיחה וחוסמת כאלו שהיא מגדירה כסיכוני אבטחה, כך שמידה מסוימת של ניטור אכן מתבצעת.
ההכרזה מגיעה בעיתוי משמעותי מבחינה פיננסית, כשבוע לפני הדו"ח הרבעוני של החברה, וייתכן כי היא תוזמנה בניסיון לאותת לבעלי המניות כי פייסבוק מגבירה את מאמציה לחיפוש מקורות הכנסה נוספים, לאחר שמנהליה חזו האטה בצמיחה לפני שני רבעונים. העובדה כי מסנג'ר אינה מייצרת לחברה כמעט שום הכנסות ישירות, על אף מיליארד משתמשיה, מטרידה רבים מהמשקיעים שלה כבר זמן רב.