מאקרו טכנולוגי
תוכנית אישית: פייסבוק מאריכה את השידורים
הניסיון של הרשת החברתית להחליף את הטלוויזיה יעמיק את החיסול המתמיד של מדורת השבט התרבותית. 5 נקודות
1. מאריכה. פייסבוק מתכוונת להפסיק לשלם ליצרניות תוכן עבור יצירת שידורים חיים ברשת החברתית. בשנה שעברה העבירה הרשת החברתית לראשונה סכום כולל של 50 מיליון דולר עבור יצירת תכני וידיאו לכמה גופי תוכן, אבל לפי דיווח של אתר Recode, חידוש התשלום לא עמד השנה על הפרק. במקום זאת, פייסבוק מכוונת את הגופים ליצור תכנים ארוכים ואיכותיים יותר, בדומה לאלה האופייניים לטלוויזיה.
2. משתלטת. שידורי הווידיאו בכלל והשידורים החיים בפרט היו בשנה שעברה בבת עינו של מייסד הרשת מארק צוקרברג, שרצה להגדיל באמצעותם את זמן השהייה של המשתמשים ולתפוס את מקומה של הטלוויזיה בחייהם. שידור תכנים ארוכים יותר, בשילוב ההכרזה על שילוב פרסומות בסרטונים, מהווים צעד נוסף בהפיכת הרשת החברתית לתחליף לטלוויזיה.
3. מתאימה. כמו בפעמים קודמות שבהן פייסבוק שינתה את טקטיקת קידום התוכן שלה, גם הפעם גופי תקשורת רבים התאימו את עצמם, הגבירו את שיעור השידורים חיים ופתחו לכך מחלקות ייעודיות. סביר שגופים אלו ימשיכו לייצר תכנים ויתאימו אותם לדרישות החדשות של פייסבוק גם ללא המימון, שרבים מהם העידו שגם כך לא היה בו די.
4. מתכננת. התוצאה תהיה תוספת לשוק התוכן הרווי בין כה וכה. אמנם הדיווחים הראשוניים מדברים על תוכן חדשותי יותר, אך סביר שלא רחוק היום שבו פייסבוק תבקש להיכנס גם לתחום הפקות המקור, ותעודד שידור תוכניות טלוויזיה ייעודיות בפלטפורמה שלה.
5. מפלגת. "עידן הזהב של הטלוויזיה", כפי שהוא מכונה כיום, מאופיין בהיצע בלתי סביר של תוכניות שמכריח פנייה מראש לקהל נישתי. הבחירה במה לצפות מסתמכת על המלצות ברשתות החברתיות וכניסה עתידית של פייסבוק לתחום הטלוויזיה צפויה להביא לזליגת אפקט תא ההדהוד האופייני לה גם לתחום התרבות. התוצאה תהיה קושי רב יותר בחשיפה לתכנים חדשים והגברת החיסול ההדרגתי אך המתמיד של מדורת השבט התרבותית.