פרויקט כלכליסט
עדכון תוכנה: ביקשנו ממעצבים צעירים פרשנות מעודכנת לסמלי האפליקציות המרכזיות
מי שנולד בעשור הזה כבר לא יודע איך נראית אפרכסת של טלפון או מחוגים של שעון אז אולי אין סיבה שהמכשירים הללו יסמנו פונקציות שימושיות בטלפון החכם שלנו
נדב ברקן, מעצב ומרצה בשנקר: "בניגוד למה שקיים היום, אני מציע הוא סמל ולא אייקון. אייקון מסמל חפץ מסויים, סמל יכול לסמל גם דברים מופשטים ומושגים כמו תקשורת. סמל מצריך חינוך מסויים והסכמה חברתית לגביו, על מנת שיהיה ברור ומובן. ההגיון העיצובי מתבסס תמיד על נקודה, שמסמלת את המשתמש, וקווים שקשורים אל הנקודה ומסמלים פעולה מסויימת. לדוגמה: בטלפון יש שתי נקודות (שני משתמשים) וקו המחבר ביניהם (הוא התקשורת). הצבעים קרובים ומתבססים על הצבעוניות הקיימת על מנת לשמור על רצף והבנה במעבר מאייקון לסמל. היכן שאפשר ניסיתי לשמור על קומפוזיציה דומה, כדי שהמעבר מאייקון לסמל יהיה חלק ככל שאפשר (למשל בטלפון, נשמרת הקומפוזיציה האלכסונית)".
לכתבות האחרות בפרויקט:
עשור למהפכת הסמארטפון: כיצד השתנה העולם מאז היום שבו האינטרנט נכנס לכיס הקטן
החיים אחרי מפץ המובייל הגדול: עולם של כלכלה חדשה
הסם של הסמארטפון: הטאץ' שגרם לשינוי הפעילות המוחית
איך משתלטת סין על ייצור הסמארטפונים
דרוש מנוע צמיחה חדש: מחפשים את המהפכה הבאה
תראו מי מדבר עכשיו: לאן הסמארטפונים יתפתחו?
הילה אורן, מייסדת חברת "דעתה" להמחשת נתונים ואינפוגרפיקה: "לאור מגמת המינימליזם שהופכת לשפת יסוד של כל אדם שמתממשק עם העולם הדיגיטלי - אנחנו חווים הפשטה והנגשה של נתונים דרך האלמנטים החזותיים בממשק. לדוגמה אייקון השעון, שמראה את השעה עדכנית או התאריך העדכני שמופיע באייקון בלוח השנה הם נותנים לנו תפיסה ל'כאן ועכשיו'.
במישור העיצובי, סדרת האייקונים שומרת על רוח המותג של אפל, עם נגיעות של נפח במדרוג הגוונים, אך שוברת את הסגנון עם איפיון קווי לסמלים. יש ערך רב להנגשת הנתונים במכשיר הנייד, שמהווה מרכז טכנולוגי אישי. על בסיס זה הונח ממד אינפוגרפי שמייצג את השימושיות של האפליקציה באופן שעוזר למשתמש להבין את הרגלי השימוש שלו".