$
חדשות טכנולוגיה

אובר משיקה את שירותי הרכב האוטונומי בסן פרנסיסקו

החברה מרחיבה את שירותי ההסעות ברכבים אוטונומיים לעיר נוספת בארה"ב. ליאור רון, מייסד חברת אוטו מסר ל"כלכליסט": "עשינו מספר רב של שיפורים במערכות"

מאיר אורבך 18:1914.12.16

חברת אובר מרחיבה את שירותי ההסעות ברכבים האוטונומיים והשיקה את השירות בסן פרנסיסקו. בספטמבר התחילה החברה לראשונה להפעיל רכבים אוטונומיים בפיטסבורג, פנסילבניה. טראוויס קלניק, מייסד החברה והמנכ"ל שלה, אמר בהשקת השירות ש"רכב אוטונומי חייב להיות מוצר מסחרי ולא רק אקדמי מדעי".

 

בשיחה עם "כלכליסט" מספר ליאור רון מייסד חברת אוטו, שנרכשה על ידי אובר, וכיום מהווה חלק מצוות המנהל של הרכב האוטונומי בחברה על השקת הרכבים בסן פרנסיסקו. "אחרי החודשים האחרונים שבהם התחלנו בפיטסבורג החלטנו לעבור לעיר גדולה יותר. עשינו מספר רב של שיפורים במערכות שכוללים התמודדות טובה יותר עם הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד".

 

מימין: ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי. מייסדי חברת Otto מימין: ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי. מייסדי חברת Otto צילום: Otto

 

"בשירות אנחנו משתמשים ברכבי וולוו XC90 הייברידים שהותאמו במיוחד לצרכים שלנו. זו הפעם הראשונה שאנחנו משיקים את השירות עם חברת רכב מובילה", אומר רון. "כיום יש מספר בודד של רכבים שיגדלו בשבועות הקרובים. מבחינתנו זהו שירות מסחרי לכל דבר. לכל נוסע שיזמין נסיעה באובר אנחנו נציע נסיעה ברכב האוטונומי, אם תהיה זמינה. בכל רכב יהיה נהג אשר יפקח על הנסיעה ובאזורים מסויימים אף יתערב בנסיעה, אם יהיה צורך בכך". 

 

בשבועות האחרונים התפרסמה במספר אתרי אינטרנט הערכה שהעסקה של מכירת אוטו לאובר היתה בשווי נמוך יותר מ-680 מיליון דולר ותלויה בהגעה ליעדים. רון אומר בתגובה: "העסקה היתה מתוך מטרה להאיץ את הנסיעה האוטונמית ונבעה גם מהרצון של אובר להיכנס לתחום השילוח, עם השקעה גדולה מאוד של אובר במשאיות וצי משאיות של אובר והשקעה במכונית האוטונומית. לגבי טווח המחירים אני יכול לציין שהמחיר יכול להיות הרבה יותר גבוה וגם יותר נמוך. המספר שאנשים פירשו הוא שיערוך שיכול להיות השווי הממוצע".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x