אבי הרכב האוטונומי שפרש מגוגל מקים חברה משלו
כריס אמרסון שהקים את חטיבת הרכב בגוגל נחשב למהנדס הבקיא ביותר בתעשייה. הפרויקט החדש שלו יתמקד בפיתוח אלגוריתמים לנהיגה אוטונומית והמשקיעים צפויים לעמוד בתור
- אובר מקימה חטיבת מחקר חדשה בתחום הבינה המלאכותית
- מאחורי האקזיט של Otto: ספק אם אובר אכן תשלם את מלוא 680 מיליון הדולר
- אפל בהתייחסות ראשונה ומעורפלת לכך שהיא מפתחת מכונית אוטונומית
אמרסון נחשב על ידי רבים ל"אב הרוחני" של פרויקט הרכב בגוגל ומבחינות רבות הוא אולי המהנדס הבקיא והמנוסה ביותר בתחום בתעשייה בכלל. הוא ייסד את המחלקה בגוגל וכתב את הקוד המקורי לרכב האוטונומי בעצמו. הוא תפקד כסמנכ"ל הטכנולוגיות של הפרויקט במשך שנים, ולפני כן היה ראש חטיבת הרכב האוטונומי בבית הספר לרובוטיקה בקרנגי מלון – האוניברסיטה שנחשבת למוסד האקדמאי הנחשב ביותר בתחום.
הדיווח טוען כי אמרסון חוזר על ידי יצרניות רכב רבות אבל סירב, על מנת להקים את החברה החדשה בעצמו. הוא גם ככל הנראה מממן כעת את החברה במימון עצמאי, ללא משקיעים חיצוניים.
החברה צפויה להתמחות בפיתוח אלגוריתמים לנהיגה אוטונומית. והיא תייצר, בסופו של דבר, ערכות שיספקו "פתרון כולל" לרכבים אוטונומיים, כולל חיישנים, שבבים והתקנה. אתר Recode טוען כי יצרניות הרכב יוכלו להתאים את הערכה לצרכיהן, והשוו את האסטרטגיה של החברה החדשה לזו של גוגל עם אנדרואיד – כלומר, החברה החדשה היה אחראית על יצירת התוכנה, ההגדרות, הפרוטוקולים והסטנדרטים לחומרה עצמה.
החברה, ששמה עדיין לא ידוע, עדיין נמצאת ככל הנראה בשלבי הקמה ואמרסון עדיין מנסה לגייס מהנדסים מגוגל, אובר, אפל וטסלה.
אמרסון אינו הבכיר היחיד שפרש מפרויקט הרכב האוטונומי של גוגל על מנת להקים חברה עצמאית. שותפו להקמת הפרויקט, אנתוני לבנדווסקי, פרש על מנת להקים את Otto יחד עם ליאור רון הישראלי. אוטו נמכרה לאובר תמורת 680 מיליון דולר פחות משנה לאחר הקמתה, ומקורות ב-Recode מעריכים כי גם החברה של אמרסון תרשום הצלחה דומה ותוכל לגייס סכומי עתק. "משקיעים יזרקו עליו ערמות של כסף" אמר המקור "כי הוא הדבר האמיתי".