דיווח: גוגל מפסיקה את ייצור המכונית האוטונומית ותתמקד בטכנולוגיה
החברה תפסיק לייצר דגמי מכוניות בעצמה ותעבור למתכונת של שיתופי פעולה עם יצרניות רכב אחרות. ההחלטה עוררה מחלוקת גם בתוך גוגל
גוגל עומדת לבצע שינוי דרסטי באסטרטגיה שלה בפרויקט הרכב האוטונומי: בדיווח חדש מאתר TheVerge נטען שגוגל רוצה לשנות לחלוטין את הפוקוס של פרויקט הרכב ולהפסיק את הפיתוח של רכב אוטונומי משלה.
- האם גוגל מעלימה אתרי סטרימינג פיראטיים מתוצאות החיפוש?
- אבי הרכב האוטונומי שפרש מגוגל מקים חברה משלו
- הבחירה על פי אמזון: לעמוד בתור או למסור מידע
עד כה, גוגל דחפה פיתוח של רכבים אוטונומיים חדשים לחלוטין, ללא הגה, בלמים או מערכת שליטה אנושית, וכך גם נראה אב-הטיפוס שיצרה. היה נראה גם שגוגל מתעתדת להיכנס בעתיד לייצור ומכירה של רכבים אלו – לפני כשנה היא אפילו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם פורד להקמת חברה חדשה ומפעל ליצור רכבים אוטונומיים חדשים.
כעת, מדווח TheVerge, גוגל מבצעת שינוי חד – היא לא תפתח רכב אוטונומי משלה ואף תוותר על האסטרטגיה של ייצור רכבים אוטונומיים לחלוטין. במקום זאת,
בדומה לחברת Otto שהוקמה על ידי יוצאי גוגל ונמכרה לאובר, גוגל תתמקד בשיתופי פעולה עם יצרניות רכב קיימות ובהתאמת כלי רכב קיימים לעולם הרכב האוטונומי. לגוגל יש כבר שיתוף פעולה עם פיאט-קרייזלר, ליצירת מיני-וואנים ללא נהג.
בהחלט יתכן גם שהשינוי הזה גם הוביל להחלטה של כריס אמרסון, המייסד של הפרויקט וסמנכ"ל הטכנולוגיות, לפרוש באוגוסט האחרון. אמרסון התבטא מספר פעמים בנושא של בטיחות רכבים אוטונומיים ואמר כי הסכנה הגדולה ביותר הוא הרגע הקצר שבו הנהג האנושי צריך פתאום להכנס לתפקידו ולשלוט ברכב. הוא הבהיר שהוא מאמין שהפתרון הטוב ביותר הוא רכב ללא שליטה אנושית.
ב-TheVerge הוסיפו כי ההחלטה לא התקבלה ברוח טובה או בהסכמת כל בכירי גוגל. מנכ"ל אלפבית לארי פייג' וסמנכ"לית הכספים רות פורת היו בעד המהלך, בעוד שסרגי ברין, המייסד השני בגוגל, עדיין מאמין בכך שגוגל צריכה לייצר את המכונית שלה בעצמה.