שנה אחרי ההשקה: יוטיוב רד מסתמן ככישלון
שירות הפרימיום של יוטיוב מציע צפייה בסרטונים ללא פרסומות ותכנים מיוחדים שהפיקו לערוץ יוצרים פופולריים ביוטיוב, אבל שנה לאחר ההשקה הוא צבר רק 1.5 מיליון מנויים בארבע המדינות בהן הוא פועל
- צנח לו זלזל: סגירת Vine מעידה על הקיפאון של טוויטר
- מחוסר עניין לציבור: טוויטר מחסלת את אפליקציית הווידיאו Vine
- אחרי רבעון מוצלח במיוחד: נטפליקס רוצה לגייס מיליארד דולר
מדובר אמנם בקצב צמיחה מהיר יותר משל שירותי סטרימינג וידיאו מתחרים כגון נטפליקס או הולו בתחילת דרכם, ואף של שירותי סטרימינג קיימים שמתקשים להתרומם (כגון CBS All access), אבל המספרים הנמוכים האלו מנפצים את התקווה של גוגל להפוך את יוטיוב למתחרה אימתני לשירותים המבוססים יותר. להולו יש, לפי ההערכות, למעלה מ-10 מיליון מנויים, בעוד שלנטפליקס יש כ-86 מיליון מנויים, כאשר מחצית מהם בארצות הברית.
יוטיוב רד מאפשר למשתמשים לצפות בכל הסרטונים ביוטיוב ללא פרסומות, וכן מציע גישה לתכני פרימיום – סרטונים שמופקים במיוחד עבור השירות על ידי יוצרי תוכן פופולריים ביוטיוב. עם זאת, עד כה לא נוצרו הרבה תכנים עבור יוטיוב רד, ויש בו בסך הכל פחות מ-30 סרטים ותוכניות קבועות. גוגל השיקה את השירות בארצות הברית ועם הזמן הרחיבה אותו גם למקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד. אתר TheVerge לא פילח את מספר המנויים לפי מדינות, אבל לפי ההערכות הרוב המוחלט של המנויים הם בארצות הברית.
בתגובה למאמר של TheVerge, יוטיוב הדגישה שהיא עדיין מחוייבת לשירות החדש. החברה גם ציינה שיוצרי תוכן שמפיקים תכנים ליוטיוב רד מדווחים על עלייה משמעותית בכמות המנויים, שיעורי הצפייה, אינטראקציה עם הצופים וזמן שהייה של הצופים בערוץ שלהם, כך שהחברה מקווה כי יותר ויותר יוצרי תוכן ישתכנעו להפיק תכנים לשירות.
"אנחנו מרוצים מהמומנטום מאחורי יוטיוב רד ואנחנו רואים שיעורי צמיחה בריאים מדי חודש" אמר דובר גוגל. "אנחנו רואים שיעורי פעילות מרשימים בארבע המדינות שהשקנו בהם, מה שגורם לנו להמשיך ולהשקיע בסדרות מקור וסרטים ב-2017".