אחרי רבעון מוצלח במיוחד: נטפליקס רוצה לגייס מיליארד דולר
התחרות הגדלה בשוק הסטרימינג מאלצת את החברה להרחיב את היצע הפקות המקור שלה ולשם כך היא זקוקה למימון נוסף. כספי הגיוס ישמשו אותה גם להרחבת הפעילות וכוח האדם ולהשקעות ורכישה אפשרית של חברות אחרות
12:5025.10.16
נטפליקס ממשיכה לגייס הון: החברה הודיעה על גיוס של מיליארד דולר ממשקיעים מוסדיים בארה"ב באמצעות מכירת שטרי חוב. המימון ישמש, לדברי החברה, לרכישת תכנים חדשים, הרחבת הפעילות וכוח האדם, השקעות ורכישה אפשרית של חברות אחרות. המו"מ עם המשקיעים על תנאי המימון ומכירת השטרות אמורים להסתיים עד סוף השבוע.
הגיוס מגיע לאחר רבעון חיובי במיוחד
עבור החברה, במהלכו היא הצליחה לגייס 3.5 מיליון מנויים חדשים, כפול ממספרם ברבעון הקודם, והיכתה את תחזיות האנליסטים הן בהיקף ההכנסות (2.28 מיליארד דולר, צמיחה של 32% לעומת השנה שעברה) והן בשורת הרווח, שהסתכמה ב-51.5 מיליון דולר. מניית החברה, שנעה לפני הדו"ח בין 90 ל-105 דולר, זינקה בחדות לאחר פרסומו והיא נסחרת כעת ב-127 דולר.
קראו עוד בכלכליסט:
- מתקפת האקרים על ארה"ב הפילה את פייפאל, נטפליקס וטוויטר
- תנו לשדר: צרפת רוצה למסות את שירותי הסטרימינג
- נטפליקס עוברת לקולנוע
נרקוז. השקעה בהפקות מקור יקרות צילום: Netflix
החברה ממקדת לאחרונה את מאמציה בהפקות מקור מדוברות כמו "נרקוז" או "Stranger Things", שמספרן הולך וגדל במטרה להציע לצופים מאגר גדול של תכני פרימיום בלעדיים מצד אחד וכדי ליצור לחברה הכנסות נוספות מהפצה בסינדיקציה בערוצי כבלים ושרותי VOD מצד שני.
במקביל לצמיחה המהירה, שכוללת בחודשים האחרונים הצטרפות אינטנסיבית של מנויים מחוץ לארה"ב (3.2 מיליון ברבעון האחרון), מתמודדת נטפליקס עם תחרות גוברת משירותי סטרימינג אחרים, בראשם אמזון (שגם מפיקה בעצמה חלק גדל והולך מהתכנים שהיא מספקת) ובקרוב גם DirecTV Now, שירות הסטרימינג העתידי של AT&T שאמור לעלות לאוויר עד הסוף השנה ולהציע תכנים רבים מבית טיים וורנר בעקבות המיזוג בין שתי החברות.