הגיפים שלכם שווים 600 מיליון דולר
האתר הפופולרי Giphy גייס 72 מיליון דולר לפי שווי שוק של 600 מיליון דולר. לחברה יש כ-100 מיליון משתמשים יומיים שיוצרים דרכו כמיליארד אנימציות גיף כל יום, אבל היא טרם הציגה מודל עסקי
- ReWalk מגייסת הון - ומניית החברה מתרסקת בוול סטריט
- Wochit גייסה 13 מיליון דולר מגופי התוכן שמשתמשים בטכנולוגיה שפיתחה
- אחרי רבעון מוצלח במיוחד: נטפליקס רוצה לגייס מיליארד דולר
לשירות, על פי נתונים שהחברה פרסמה בשבוע שעבר, יש כ-100 מיליון משתמשים ביום והוא משמש כמקור למיליארד אנימציות גיף כל יום. את האנימציות שמוצאים באתר, המחולקות לקטגוריות כמו בידור, ספורט, בעלי חיים, ממים ואקטואליה, אפשר לשלוח לחברים בהודעות צ'ט, להדביק כתגובות או פוסטים בפייסבוק ועוד שימושים רבים. לחברה יש גם מספר אפליקציות מובייל בעלות עשרות מיליוני התקנות וסטודיו שמפיק אנימציות מקוריות, נוסף על אלו שמגיעות מאתרים אחרים.
לחברה, שהיא כפי הנראה מאגר הגיפים הגדול ביותר באינטרנט כרגע, אין עדיין מודל עסקי משמעותי, מלבד מספר שיתופי פעולה עסקיים חד פעמיים עם מותגים וחברות מדיה להפצת אנימציות גיף ממומנות שביצעה עד כה. לדברי אחד השותפים ב-DFJ, "הקרן מאמינה כי אנימציות גיף הן פורמט תוכן מתעצם ואהוב על הגולשים, והוא עתיד להפוך משמעותי גם עבור מפרסמים".
החברה הוקמה ב-2013 על ידי צמד היזמים אלכס צ'אנג (שמשמש היום כמנכ"ל) וג'ייס קוק. כיום יש לה 75 עובדים במשרדיה בניו יורק, שעובדים בין היתר על שיפור מנוע החיפוש וטכנולוגיה להמרה אוטומטית של סרטונים לאנימציות גיף.