פייסבוק רוצה להפוך לקניון המקוון הגדול בעולם
הרשת החברתית מאפשרת כעת ביצוע רכישות ישירות מדפי העסקים באתר. השירות מוצע לבתי העסק בחינם ובחברה מקווים לאסוף בעזרתו מידע עסקי מדויק על משתמשים
פייסבוק הודיעה אתמול (ד') שמעתה ניתן יהיה לבצע רכישות ישירות מדפים של עסקים בפייסבוק. התכונה החדשה הייתה בשלבי בדיקה בחודשים האחרונים בקרב קבוצה מצומצמת של עסקים קטנים, אך כעת היא מושקת באופן רשמי לכולם. ההשקה משולבת במספר מהלכים נוספים שפייסבוק מבצעת ואמורים להפוך אותה מחברת פרסום לקניון וירטואלי שמאפשר מכירה ישירה של מוצרים ושירותים באפליקציה ואתר האינטרנט.
- שריל סנדברג: "לא מתכוונת להיות שרת האוצר של קלינטון"
- פייסבוק משיקה את Workplace ונערכת להשתלטות על השוק העסקי
- פייסבוק מקבלת 11 מיליון ליש"ט החזר מס בבריטניה למרות עלייה בהכנסות
אבל שורת החידושים העיקריים שפייסבוק הציגה במהלך ההכרזה על תכונת הרכישות מעניינת יותר. השירות מאפשר הזמנה של אוכל ישירות מדף של מסעדה, קביעת פגישה, רכישת כרטיסים למופעים או סרטים, ניהול המלצות וריכוזם על מפה איזורית. היתרון הגדול ביותר של השירות טמון בכך שהוא מוצע לבתי העסק בחינם. פייסבוק מקווה להוון אותו בעזרת מכירה של מידע עסקי שמגיע מהאפליקציות שמותקנות על הסמארטפונים של המשתמשים.
ברשת החברתית יודעים שזוהי רק ההתחלה. החברה מן הסתם תשפר את ההצעה שלה ותנסה למשוך יותר ויותר משתמשים לחנויות המקוונות בקניון הווירטואלי שהקימה. ככל שמספר המשתמשים יגדל - כך היא תוכל לייצר יותר תובנות עסקיות מדוייקות - מה שיאפשר לה למכור אותן בחזרה לעסקים. המתחרה העיקרית שלה בזירה הזו היא גוגל ויהיה מעניין לראות איך ענקית החיפוש תנסה להתמודד עם המהלך הזה של פייסבוק.