$
חדשות טכנולוגיה

גל תביעות ייצוגיות נגד אפל בשל תקלה במסכי האייפון 6 פלוס

שלוש תביעות ייצוגיות נגד אפל הוגשו לאחרונה בקליפורניה, יוטה וקנדה בשל תקלה שגורמת לאובדן התגובה למגע בחלק העליון של המסך. החברה טרם התייחסה פומבית לתקלות, לדיווחים עליהן או לתביעות

נמרוד צוק 14:4510.10.16
תביעה ייצוגית שהוגשה נגד אפל בקליפורניה בשל תקלת מסכי המגע במכשירי האייפון 6 פלוס מתרחבת: משרד עורכי הדין שהגיש את התביעה נגד החברה בחודש שעבר צירף אליה שלושה משרדים נוספים, כל אחד עם קבוצה נוספת של תובעים שהוא מייצג. תביעה מקבילה הוגשה נגד החברה במדינת יוטה ותביעה שלישית הוגשה בתחילת החודש בקנדה. לטענת משרד McCuneWright המטפל בתביעה בקליפורניה, יותר מ-10 אלפי לקוחות כבר ביקשו להצטרף אליה.

 

התקלה גורמתלאבדן התגובה למגע בחלק העליון של מסך המכשיר, דבר שיכול להמשך חודשים ואף שנים. מקור הבעיה, על פי בדיקה של מספר כלי תקשורת כגון Vice ואתר מדריכי החומרה fixit, הוא במארז הטלפון הנוטה להתעקם כאשר מופעל עליו לחץ לאורך זמן, למשל אצל אנשים ששמים את המכשיר בכיס המכנסיים האחורי. יחד עם המארז מתעקם גם לוח האם, דבר שגורם לניתוק ההלחמות של שבבי הבקרה של מסך המגע מלוח האם.

 

כיפוף באייפון 6 פלוס. ככל הנראה זה הגורם לתקלה במסך כיפוף באייפון 6 פלוס. ככל הנראה זה הגורם לתקלה במסך

 

הבעיה, לטענת Vice, פגעה עד כה באלפי מכשירים, כאשר בשל הזמן הרב שלוקח לה להתפתח ברבים מהמקרים המכשיר כבר יצא מתקופת האחריות כאשר היא מופיעה. אפל סירבה עד כה להתייחס רשמית לנושא, ובמשך חודשים אף נמנעה ממסירת מידע לשותפותיה העסקיות האחראיות לתיקון המכשירים. לקוחות שהגיעו לחנויות החברה עם מכשירים תקולים קיבלו מכשיר חדש אם היו עדיין בתקופת האחריות, בשל מדיניות החברה שלא לתקן תקלות ברכיבים האלקטרוניים שעל לוח האם, אבל אלו שאיתרע מזלם להיפגע ממנה שנה ויותר אחרי שקנו את המכשיר נאלצו להסתפק בפתרון מוצלח פחות: הצעה לרכישת מכשיר חלופי מוחדש בעלות של 329 דולר.

 

בכמה מהמקרים של לקוחות שרכשו את המכשירים הללו, נטען בתביעה, חזרה התקלה גם במכשיר החלופי, לעתים ימים או שבועות ספורים לאחר החלפת המכשיר. נציגי השירות בחברה נמנעו ממסירת אינפורמציה על טיב התקלה או מאזהרת הלקוחות כי היא עלולה להופיע שוב, גם כאשר ידעו עליה.

 

במסמכי ההגנה אותם הגישה אפל לבית המשפט היא ביקשה לאחד בין התביעה הקליפורנית לתביעה ביוטה (שתיהן הוגשו לבתי משפט פדרליים בשתי המדינות) בטענה כי מדובר בכפילות מיותרת וכי היא מעדיפה לרכז את משאביה המשפטיים מול תביעה אחת בלבד. מעבר לכך, החברה טרם התייחסה פומבית בשום צורה לתקלות, לדיווחים עליהן או לתביעות נגדה. ככל הידוע בעיה דומה אינה קיימת במכשירי אייפון 6S פלוס או אייפון 7 פלוס, ולא בדגמי האייפון הקטנים יותר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x