גל תביעות ייצוגיות נגד אפל בשל תקלה במסכי האייפון 6 פלוס
שלוש תביעות ייצוגיות נגד אפל הוגשו לאחרונה בקליפורניה, יוטה וקנדה בשל תקלה שגורמת לאובדן התגובה למגע בחלק העליון של המסך. החברה טרם התייחסה פומבית לתקלות, לדיווחים עליהן או לתביעות
- מסר לעולם: למה קפצו הורדות האפליקציות
- אפל השיקה את פלטפורמת הפרסום באפסטור
- דירוג המותגים העולמי: אפל, גוגל וקוקה קולה מובילים
הבעיה, לטענת Vice, פגעה עד כה באלפי מכשירים, כאשר בשל הזמן הרב שלוקח לה להתפתח ברבים מהמקרים המכשיר כבר יצא מתקופת האחריות כאשר היא מופיעה. אפל סירבה עד כה להתייחס רשמית לנושא, ובמשך חודשים אף נמנעה ממסירת מידע לשותפותיה העסקיות האחראיות לתיקון המכשירים. לקוחות שהגיעו לחנויות החברה עם מכשירים תקולים קיבלו מכשיר חדש אם היו עדיין בתקופת האחריות, בשל מדיניות החברה שלא לתקן תקלות ברכיבים האלקטרוניים שעל לוח האם, אבל אלו שאיתרע מזלם להיפגע ממנה שנה ויותר אחרי שקנו את המכשיר נאלצו להסתפק בפתרון מוצלח פחות: הצעה לרכישת מכשיר חלופי מוחדש בעלות של 329 דולר.
בכמה מהמקרים של לקוחות שרכשו את המכשירים הללו, נטען בתביעה, חזרה התקלה גם במכשיר החלופי, לעתים ימים או שבועות ספורים לאחר החלפת המכשיר. נציגי השירות בחברה נמנעו ממסירת אינפורמציה על טיב התקלה או מאזהרת הלקוחות כי היא עלולה להופיע שוב, גם כאשר ידעו עליה.
במסמכי ההגנה אותם הגישה אפל לבית המשפט היא ביקשה לאחד בין התביעה הקליפורנית לתביעה ביוטה (שתיהן הוגשו לבתי משפט פדרליים בשתי המדינות) בטענה כי מדובר בכפילות מיותרת וכי היא מעדיפה לרכז את משאביה המשפטיים מול תביעה אחת בלבד. מעבר לכך, החברה טרם התייחסה פומבית בשום צורה לתקלות, לדיווחים עליהן או לתביעות נגדה. ככל הידוע בעיה דומה אינה קיימת במכשירי אייפון 6S פלוס או אייפון 7 פלוס, ולא בדגמי האייפון הקטנים יותר.